Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: Spray lim til frontstof
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Spray lim til frontstof

 Post Reply Post Reply
Author
Message
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Spray lim til frontstof
    Posted: 17 Maj 2018 at 15:20
Jeg bruger sædvanligvis mdframme og limpistol , men denne gang er det en alu ramme, hvor jeg gerne ville lime med spray hvis muligt. Er der nogen erfaringer herinde? 
Back to Top
Træman View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 29 Dec 2012
Location: 8660
Online Status: Offline
Posts: 86
  Quote Træman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maj 2018 at 20:40
Jeg kunne forestille mig at en kontaktlim som er lavet til stofpåsætning, fx den fra "netsound", fint ville kunne bruges til aluminium.
Man kunne med fordel tage et stykke groft sandpapir (korn 80-120) på en pudseklods og "rykke lidt op" i overfladen på aluminiummet så limet hæfter bedre.
Ellers kunne du prøve med nogle baner af dobbeltklæbende tape, fx en tynd 3m type, hvor du så sætter papir på den side hvor stoffet skal påsættes, og klæber den anden side på aluminiummet.
På den måde får du en side der burde have samme hæftnings-evne som træ/MDF.

- Træman
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2018 at 11:42
Rammerne skal sidde via magnet  på kabinettet, så vil helst ikke sætte dobbeltklæbende på, for så tager det noget af æstetikken i den tynde ramme. Jeg mangler mere noget "instant" spraylim, så der ikke kommer en tyk vulk på bagsiden, som der godt kan med smeltelim.

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2018 at 12:17
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2018 at 12:49
Hvor længe har man af tid til at arbejde?

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2018 at 13:06
Det er en kontaktlim, så her har du i princippet ikke noget tid.

Der findes en række andre spraylime - fx 3M Scotch Weld Spray-Mount, som du lader blive fingertør på 20-30 sekunder, inden du presser delene sammen. Her kan man nå at omplacere enmerne, inden limen tørrer helt. Om den er velegnet til dit formål, ved jeg ikke. Jeg har med godt resultat brugt den til at laminere bånd til bånddiskanter.


Edited by USXX - 18 Maj 2018 at 13:06
Back to Top
phn2 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 30 Mar 2016
Online Status: Offline
Posts: 138
  Quote phn2 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2018 at 13:30
Den sidste lyder som at arbejde med smeltelim, prøver at se om jeg kan finde den heromkring, tak.

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2018 at 13:33
Ved nærmere eftertanke er den nok ikke helt egnet alligevel (jeg tror faktisk også, at jeg endte med en anden). Emnerne bliver vist ved med at være omflytbare, og det er nok ikke helt hensigtsmæssigt til frontstof.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2018 at 13:34
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz