Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: Manual indhold?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Manual indhold?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Manual indhold?
    Posted: 24 Okt 2009 at 22:45
Hey,

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en manual til de byggesæt jeg er ved at lave. Jeg er igang med selve dokumentationen der skal følge med kittet.

Hvad ville i forvente var med i en sådan manual?
Back to Top
ubl_ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 56
  Quote ubl_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Okt 2009 at 12:00
hmm... lidt idér rodet godt og grundigt sammen.

Jeg vil mene at det skal være således at folk der ikke aner en bjælde om el skal kunne bygge dem (ud over at kunne brugen en loddekolbe mm.)

En kort beskrivelse at hvad man kan forvente at få ud af byggesættet, hvorfor de valgte enheder mm.

Præsentation, lidt omkring hvilke dit design mantra, enheder i fase mm. og hvorfor det er vigtigt.
(Som nybegynder kan det være svært at vurdere om et kit er pengene værd)

Tegning af kabinet forslag.

For at kunne sætte sit eget præg på kabinettet, så kunne det være fornuftigt med en beskrivelse af hvor præcist man skal holde sig til det oprindelige design, for at få den tiltænkte lyd. Jeg tænker her på hvilke dimensioner kan man evt ændre uden det gør det store og dermed få et andet kabinet design

Filterdiagram og evt fysisk layout.

Lidt tekniske data ala hifiklubben, fx. frekvensgang (-+3dB), gennemsnits impedans, følsomhed, port tuningsfrekvens mm.

Grafter:
Forventet frekvens respons (evt også i modfase), impedans forløb mm.

Forslag til slutkontrol således det sikres at de er samlet rigtigt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz