Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Mini speaker
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Mini speaker

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mini speaker
    Posted: 10 Okt 2016 at 12:37
Smile Det bliver spændende at få lyttet på dem (det har jeg endnu til gode). Jeg er lidt spændt på, om pladeresonansen ved ca. 2 kHz bliver slået hørbart an (det er jo kun 3 mm krydsfiner) - ellers må jeg tage nogle mini-hurtigtvinger i brug til at styre den.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Okt 2016 at 17:20
Den spiller fint - der er i hvert fald valuta for pengene! Der er en lille smule hul kasselyd (som indikerer, at den måske kunne have tålt en anelse mere dæmpning), men det er absolut ikke graverende, og der er ikke nogle egentlige resonanser at høre. I sagens natur (der er ingen deling/kun én enhed) er den meget homogen at lytte til - og dejlig åben. Umiddelbart synes klangbalancen fin. Der savnes ikke bas (størrelsen taget i betragtning) - ej heller top. Hvis man bygger et par små gode kabinetter på ca. ½ liter, smider en stor kondensator på og parrer den med en (lille, 5"-6") sub, så er man faktisk ret godt kørende.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz