Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Huller i metal
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Huller i metal

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Huller i metal
    Posted: 16 Maj 2016 at 13:22
Hey,

Jeg er ved at samle en forstærker, og har brug for huller i bagpladen til terminaler osv.

Jeg har ikke udstyr til at gøre dette, så jeg tænkte om der var en venlig sjæl herinde der måske kunne hjælpe med dette? Jeg mangler stadig et netstik (strøm) men det køber jeg snart.


Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maj 2016 at 19:39
Jeg bruger almindelige træbor - de smutter fint igennem.
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2016 at 09:00
Jeg bor i Randers og har en søjleboremaskine og et stepbor som kan lave rigtigt fine huller. IEC netbrønd med sikringsholder har jeg i butikken til 25 kr

Er der huller i kabinettet? Der skal være ventilation, ellers risikere du at diverse sikringskredsløb slår fra (hvis du er så heldig at der er nogle)
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2016 at 09:02
Vedr netstik er det lidt bøvlet at lave firkantede huller. Jeg overvejer selv i fremtiden at benytte Powercon, da de er runde. De fås billigt hos Thomann.dk
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2016 at 18:08
Back to Top
Kjeldsen View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jun 2011
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 171
  Quote Kjeldsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2016 at 19:04
Bestemt, den er bare ikke så sexet, og lidt besværlig hvis man skal bruge et længere kabel. Men der spares jo da en kontaktflade så alt andet lige er det den bedste løsning.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2016 at 19:07
Originally posted by Kjeldsen

Bestemt, den er bare ikke så sexet, og lidt besværlig hvis man skal bruge et længere kabel. Men der spares jo da en kontaktflade så alt andet lige er det den bedste løsning.

Enig, det er ikke den flotteste løsning, men den nemmesteBig smile Den er vel lovlig nok, eftersom det er en sikker aflastning mellem kabel og kabinet? 

Et kabel i en OK kvalitet og en kontakt fra LK, så kører det!
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz