Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: lange terminaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


lange terminaler

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: lange terminaler
    Posted: 04 Mar 2016 at 19:48
Står og mangler et par lange terminaler lidt ala dem her:
http://rabu-acoustics.dk/index.php?route=product/product&path=61_68&product_id=316
Men skal bruge nogen der kan monteres i en 42mm plade, kender i nogen steder, hvor jeg kan finde disse?
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2016 at 20:05
Hvorfor borer/fræser du ikke bare et par cm af pladen på indersiden omkring terminalerne?
Det må da være den nemmeste løsning på det problem (med mindre kabinettet allerede er lukket af).
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2016 at 20:06
havde også mærket op til det, men den smuttede sq i farten, og kassen er limet sammen Cry
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2016 at 20:11
Ok.
Hvad med at montere en terminalplade i stedet for at sætte terminalerne direkte i bagpladen?
Så fræser/skærer du bare et hul til terminalpladen og monterer standard terminaler deri.

Jeg har selv monteret terminaler direkte i bagpladen i mine nuværende højttalere. Det gider jeg ikke igen. Næste gang monterer jeg bare et sæt billige terminalplader. Det er meget nemmere at arbejde med.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2016 at 20:35
Ja, undskyld. Det svarer jo ikke på dit spørgsmål. Men jeg kender ingen forhandlere, der sælger terminaler med så lange gevindstykker.
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2016 at 20:40
helt ok, ideer er også mere end velkommen, ville helst undgå en terminalplade, men nok mere fordi dem jeg har kigget på bare ligner skrammel fra en kant, og WTB er sq for dyrt.
Men kender du en lækker kvalitet til B-wire, så smid da endeligt et par links :-) 
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2016 at 20:56
DAT sælger en sort alu plade til bi-wire

http://www.ktradio.dk/product-details.asp?id=4069&fkLounge=8

Det er selvfølgelig lidt pebret med 2 plader, når man skal købe 4 sæt terminaler oveni.

WBT laver en nærmest identisk plade, som kan købes hos en anden dansk forhandler. Den koster bare 4 gange så meget.

Alternativt skal du selv fabrikere en indsatsplade (det kan være i alu, men det kan jo også være i træ).

Det er nemt at komme med ideer, når man ikke selv skal føre dem ud i livet Wink
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2016 at 21:14
Ja det kan du ha' ret i, men det er sq lækkert med lidt input :-)
Men mens fruen har dyrket X-factor, har jeg surfet lidt rund på div sider, og har fundet disse: http://sidekick-audio.com/gatoshop_dk/high-end-binding-post-panel.html
Nogen der kender dem? synes selv det ligner ok kvalitet, men billeder kan jo snyde
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2016 at 21:49
De ser da fine ud.
Kan se at pladen er lidt mindre, end den sorte alu plade fra DAT. Det er måske bare en fordel.
Spørgsmålet er vel mest, om man er til børstet alu eller sort.
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2016 at 17:17
Efter lidt summen over det, har jeg fundet et par terminal plader fra et gammelt sæt Magnat, pladerne er i tykt plast og egnetligt ganske velegnede, terminalerne er dog ikke de bedste, så de bliver skiftet. men løsningen er fundet nu, og der kommer self. lidt billeder når kasserne er helt done Smile men tak for inputs Thumbs Up
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz