Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Diskant til SB Satori MW16P-8
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Diskant til SB Satori MW16P-8

 Post Reply Post Reply
Author
Message
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Diskant til SB Satori MW16P-8
    Posted: 26 Nov 2015 at 12:04
Hej drenge

Da jeg er flyttet i lejlighed, som er vanvittig lydt ift. over- og underbo, er jeg hoppet fra mit 3-vejs projekt med lækre SB Acoustics 12" basser.

Jeg vil derimod bygge mig en lille aktiv 2-vejs til mit kontor. Har et sæt Hypex plate amps med DSP og et sæt SB Satori MW16P-8 liggende.

Herudover to sæt DX25, et sæt Seas DXT og et sæt Peerless HDS diskanter. I kikkerten et sæt SB29RDC.

Er der nogle af ovenstående diskanter, der vil være bedre egnet til projektet end andet?

Evt. andre bud på et godt match til mellemtonen?

Mvh
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2015 at 19:15
SB diskanten er vel det oplagte valg, jeg ville nu gerne prøve at bruge Peerless HDS diskanten engang, den er meget positivt omtalt mange steder på nettet.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2015 at 22:23
Jeg er rigtig tilfreds med SB29 delt ved 1700 Hz  LR18dB. Den spiller knapt så "sterilt" og koldt /ligepå som andre diskanter, hvilket passer mig rigtig godt, fordi jeg lytter til en del musik, der er knapt så godt indspillet.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2015 at 22:36
Enig med Roky. Godt at kunne dele lavt.
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Dec 2015 at 08:10
Tak for svar drenge.

Har også længe været forelsket i SB29'eren, og til den pris er det jo ikke fordi det vælter budgettet :) Så har jeg også lidt forskelligt at prøve mig frem med.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz