Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille fuldtone til køkken ht?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille fuldtone til køkken ht?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille fuldtone til køkken ht?
    Posted: 08 Sep 2015 at 13:52
Hej folkens.
Fruen har sat mig igang, med et par små kasser til køkkenet, og da der ikke er for meget plads, der hvor de skal stå, skal det være en lille 3" i et kabinet på 2-3 liter.
Men mÃ¥ indrømme, at jeg aldrig rigtig, har leget med sÃ¥ smÃ¥ fuldtoner, nogen der kan komme med et bud, pÃ¥ hvad jeg skal finde? Det skal ikke være über geiler hifi, bare sÃ¥'en til lidt hygge-lyd mens frikardellerne steger Smile
Budgettet ligger pÃ¥ 5-800kr 

Har kigget på disse enheder:



God dag derude


Edited by Allan_s - 08 Sep 2015 at 13:53
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Sep 2015 at 11:24
Bruger selv VIFA TG9 i mit surround, godt nok ikke som fuldtone, men mellemtone. Glimrende enhed til meget få penge. Kan sagtens køre i 2-3 liter. Forvent dog ikke megen bas.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Sep 2015 at 15:17
Takker Thumbs Up den vil jeg lige kigge lidt specs pÃ¥
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
Doktor View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 26 Maj 2010
Location: Esbjerg
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Sep 2015 at 15:37
Hvis man mÃ¥ foreslÃ¥ enheder, sÃ¥ tag et kig pÃ¥ Scan-Speak 10F/8414G10, en enhed der er yderst behagelig at arbejde med. Dog bliver det mÃ¥ske kun til mono med dit budget. 
Jeg kender kun de gamle TG9'ere, og det er ogsÃ¥ en rigtig fin enhed. 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Sep 2015 at 17:14
Sb acoustics har jo ogsÃ¥ en lille 2,5" wide band enhed http:////www.sbacoustics.com/index.php/products/wideband-drivers/sb65wbac25-4/ 

Den lyder ganske fornuftigt. Jeg har selv prøve lidt forskelligt med den. Senest som centerhøjtaler i et bessel array, med 5 stk enheder. 
Men igen, sÃ¥ skal man selvfølgelig ikke forvente fyldig dyb bas fra en 2,5" enhed. 






Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Sep 2015 at 17:16
takker for inputs, men mÃ¥ sq indrømme, at nu er der bare flere jeg ikke kan vælge imellem :-/ Bas skal jeg ikke tænke pÃ¥, da jeg lave en lille sub til systemet Smile
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz