Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: Hjælp til mÃ¥ling
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hjælp til måling

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Al-J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 28 Dec 2014
Location: Danmark, Aars
Online Status: Offline
Posts: 4
  Quote Al-J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjælp til mÃ¥ling
    Posted: 04 Jan 2015 at 10:06
Hej herinde.

Jeg er helt ny på denne side og har seriøst brug for hjælp.

Jeg har for nyligt købt mig et par gamle højtalere i forfalden stand, som jeg er ved at opgradere en del.
Jeg er kommet så langt, at jeg vil igang med delefilter men forstår at før dette, skal jeg til at måle på sagerne først.
Jeg har en ny installeret lab med win 8.1 til jobbet samt en UMIK-1 mic.
Jeg er ikke serlig god til engelsk og håber derfor at der her sidder nogle kloge tålmodige fyre, der kan/vil hjælpe mig igang.

Mvh. Allan
Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2015 at 11:06
I første omgang kan du hente Room Equalizing Wizard, som er et gratis program du kan bruge til at måle med. Mener også at et dansk program der hedder Holm Impulse kan bruges gratis.
Back to Top
Al-J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 28 Dec 2014
Location: Danmark, Aars
Online Status: Offline
Posts: 4
  Quote Al-J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2015 at 12:07
Har lige prøvet med Holm. SÃ¥ skal jeg lige lære at læse resultatet. Wink

Back to Top
Al-J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 28 Dec 2014
Location: Danmark, Aars
Online Status: Offline
Posts: 4
  Quote Al-J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2015 at 12:09
Kan man ikke indsætte billeder her??
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jan 2015 at 09:37
Jo, du skal bare klikke på knappen øverst, næst yderst til højre. Den er hvid og har en pil op mod højre.

Når du holder musen over den, står der: "Full Reply Editor".

Når du klikker på den, kommer du ind på en ny side, hvor du får flere knapper/muligheder.

Her kan du lægge billeder ind i dit indlæg.
Back to Top
Al-J View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 28 Dec 2014
Location: Danmark, Aars
Online Status: Offline
Posts: 4
  Quote Al-J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jan 2015 at 18:20

Sådan ser min første måling ud, lyden er taget fra min pc via hovedtelefon stikket....



Denne er taget lige efter, gennem et digitalt lydkort fra usb til dac på min H/K
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jan 2015 at 23:31
Hej Allan,

Jeg bruger selv Room EQ Wizard, da jeg synes Holm er knap så intuitivt og nemt at bruge.

Hvis du finder en god guide på nettet, så kan du jo bede google om at oversætte den. Bare et tip :)

Jeg fandt forleden ud af, at google kan oversætte PDF'er. Det var meget anvendeligt, da jeg fatter hat af franskBig smile

https://translate.google.dk/

Og så vælge "oversæt et dokument."

NÃ¥r google sÃ¥ har oversat dokumentet, kan du vælge at printe det ud som pdf.  


Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz