Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Hvilken mellemtone til 2 vejs?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hvilken mellemtone til 2 vejs?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Thomas Dam View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 14 Jan 2011
Online Status: Offline
Posts: 40
  Quote Thomas Dam Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken mellemtone til 2 vejs?
    Posted: 03 Nov 2014 at 15:27
Hej 
Vil bygge et par gode 2 vejs højttalere og kan se at Satori er på tilbud, men er de bedre end http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/18wu-8741t00.pdf som jeg kan få til 2300,- for et sæt nærmest nye?

Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Nov 2014 at 20:42
Ved ikke lige, hvilket Satori tilbud du henviser til, men hos Rabu var Satori enhederne på tilbud allerede inden de kom frem.

Jeg tror faktisk aldrig, jeg har set dem hos Rabu i "normalt" salg, hvilket jeg samtidig finder en kende mærkeligt.


Edited by Enthusiast - 03 Nov 2014 at 20:46
Back to Top
skjensen View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 09 Aug 2014
Location: Hørsholm
Online Status: Offline
Posts: 19
  Quote skjensen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Dec 2014 at 20:16
Jeg har bygget et sæt højttalere med Satori 6½" og Satori diskant. De er aktivt delt ved 2000 Hz og spiller fantastisk godt. Lidt selvfedt mener jeg faktisk ikke at have hørt mere detaljeret og dynamisk lyd andetsteds nogensinde. 

Rumvirkningen har jeg hørt lidt bedre i meget akustisk behandlede lytterum. Det skal dog sammenholdes med, at mit rum er en dagligstue med kun meget lidt akustisk tweak i form af to diffusorer fra Svanå, som dække første refleksionspunkt på sidevæggene. 
www.computer4music.com
JRiver + DAC: Motu 1248 / Benchmark DAC1 HDR /
Forstærker: DC300 hybrid (DIY), Le Monstre 8W (DIY), Rotel RB1582
Højttaler: SB Satori PDX/Monacor (DIY)
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Dec 2014 at 10:16
FROST har arbejdet med begge typer smid evt han en post..... Som udgangspunkt er de BEGGE i eliteklassen...... så tror du ender med at det er smag/behag og IKKE mindst filter der er afgørende faktor.....
Albert :-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz