Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: CD klipping
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


CD klipping

 Post Reply Post Reply
Author
Message
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: CD klipping
    Posted: 23 Okt 2014 at 23:14
Jeg ved der har været skrevet meget om loudness kontra dynamik. Men jeg synes da lige, I skal se hvordan det ser ud når man afspiller Adele - Rolling In The Deep til et oscilloscope.

Toppene er bare klippet ved +/- 3V - ikke så sært jeg aldrig har syntes at den lød godt. Nu ved jeg da, hvorfor firmaet, der har udgivet CDen, hedder XLRECORDINGSWink



....og så hvordan det skal se ud når niveauet ikke er hævet på en CD der lyder godt (Taj Mahal - Senor Blues)




Edited by bknielsen - 23 Okt 2014 at 23:22
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Okt 2014 at 09:01
Interessant! Godt detektiv abejde BKnielsen. De skulle have noget spanking dem der laver de CD´er !!!!
 
Jeg har også Adele cd´en og synes også den lyder træls overstyret og pågående, nu har du bevist hvorfor.
Vi må også bare konstatere vi kan ikke få vores anlæg til at lyde ordentlig på alle plader, når der laves sådan noget!
 
 
 
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Okt 2014 at 09:15
Det er måske nærmest det, der er pointen. Vores anlæg lyder kun godt med plader...
Back to Top
balbrech View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Jul 2009
Location: Brande
Online Status: Offline
Posts: 395
  Quote balbrech Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Okt 2014 at 12:14
Det der vises først stiller helt sikkert nogle helt andre krav til HELE køden, både amp og højttalere, giver helt andre strømme mm men nu er det ikke lige sikkert at sådan TO snapshots viser den entydige sandhed..... :-) 
Albert :-)
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Nov 2014 at 23:02
@ Balbrech, jamen du har jo helt ret med strømme osv. der skal til for at gengive et klippet signal. Om det så er rart at høre på, hvis det nu var perfekt gengivet er en anden sag. Det er nok de færreste instrumenter der naturligt giver sådan et signal Wink.

Og, ja det er et snapshot, og selvfølgelig ser Adele CDen ikke sådan ud over det hele, men de to billeder giver et meget godt billede af situationen.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz