Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: CNC Fræsning af Alu fronter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


CNC Fræsning af Alu fronter

 Post Reply Post Reply
Author
Message
vincent. View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Nov 2012
Online Status: Offline
Posts: 289
  Quote vincent. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: CNC Fræsning af Alu fronter
    Posted: 17 Mar 2014 at 22:06
Hej

Er der nogle her inde der har gode kontakter til at få fræst fronter til højttaler i alu. emnet er relativt stort 330 mm bredt 1424 mm højt og 30 mm dybt.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mar 2014 at 07:55
Det var ellers et stort, tungt og dyrt emne. :-)

Jeg er selv i branchen, men slet ikke så stort emne. Det ville kræve en fræser med et plan på ca. 2 m for at lave det i en opstilling.
En anden ting, hvis du selv har mulighed for at tegne emnet som solid i eks Solidworks eller lignende program, vil det gøre det nemmere at få det som du vil have det.
Jeg vil sige det sådan, at hvis jeg skal lave noget, kræver det en solid for at kunne lave programmet med mit cam-system. Får jeg ikke det, stiger prisen, da jeg så selv skal modellere det i 3D. Og her er mine evner begrænsede, idet vi oftest modtager solids fra vores kunder.
Muligheden for fejl stiger også.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men du skal kigge efter de større maskinfabrikker.
God jagt :-)
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mar 2014 at 12:05
Som jeg skrev i PM'en, sÃ¥ ville det være en stor hjælp, hvis du har en cad-fil over emnet eller bare en tegning, sÃ¥ man kan fÃ¥ et overblik over kompleksiteten af emnet og hvilket værktøj der skal bruges. 
Jeg kan godt lave en CNC-simulering, hvis du har en tegning, sÃ¥ man kan fÃ¥ en idé om cyklus-tiden, men som svendborg er inde pÃ¥, sÃ¥ er det et stort emne. Jeg arbejder ikke selv med CNC mere, men jeg kender mÃ¥ske nogle kan gøre jobbet, men det bliver okay kosteligt. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz