Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Swa 12 enheder i 3-vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Swa 12 enheder i 3-vejs

 Post Reply Post Reply
Author
Message
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Swa 12 enheder i 3-vejs
    Posted: 05 Mar 2014 at 21:39
Halløj på forum.

Jeg er blevet tilbudt 4 stk swa-12 enheder for en pre jeg har stående.

Er ikke sikker på om jeg kan bruge dem, men alligevel er jeg blevet nysgerrig.

For det tilfælde de er brugbare, skal de indgå i et trevejs system, aktivt delt.

Jeg har en forestilling om at lave et lukket kabinet, alternativt med ventil, men jeg er usikker på om de kan nå op til mine mellemtoner, SB15NRXC30-4.
Jeg kan ikke rigtigt finde data på dem, ud over hvad sælgeren har sendt,



Ud over dette, så ville jeg jo køre dem parallelt, men det går ikke med den angivne impedans.
Som jeg har kunnet finde frem til, skulle de være med dobbelt svingspole, men det er ikke noget ved med sikkerhed.
Kunne man serieforbinde dem, eller er det no go med så store enheder?

Aller venligst, Michael :-)
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2014 at 17:05
Slet ingen der har et bud? :-)

Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2014 at 23:28
Der er intet problem i, at serieforbinde ENS enheder, der sidder i samme eller ens kabinetter.

Om enhederne er værd at arbejde med, er dog svært at sige på baggrund af det data, du har opgivet.
Parametren siger jo meget lidt om hvor tarvelig enheden evt. er.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mar 2014 at 06:56
He he. Det er også min bekymring, at enhederne ikke er noget at råbe hurra for. Jeg mener ikke en swa 12 koster alverden, selvom klubben sikkert tager sig rigeligt betalt for en løs enhed. Og i de fleste tilfælde hænger pris og kvalitet jo sammen.
PT. spiller jeg med 2 stk. 21w 8545 parallelt koblet i hvert kabinet. Jeg vil så lave nye baskabinetter, men det skal jo kunne betale sig.
Når jeg ikke har enhederne i hånden, og samtidig heller ikke er mester ud i måling, så er det sgu svært at tage en beslutning på et oplyst grundlag :-)
Min konklusion må nok blive at det er subenheder og skal bruges som sådan, og altså ikke kan komme i betragtning i det her tilfælde...

Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2014 at 09:45
Ja, priserne på løse enheder i Hifiklubben er grotesk høje, men det bunder nok i, at de helst ikke vil sælge dem i løs vægt, og kun til folk, der har et reelt behov for præcis denne enhed.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2014 at 10:01
Det har du ret i. Jeg ville jo lave nogle baskasser med større og kraftigere enheder end mine nuværende.
Tanken er pt. er at skære de nuværende kabinetter over og bruge toppen igen, og så lave de nye baskasser som lukkede eller med ventil. 10" kunne nok gøre det, men 12" lyder sjovere :-)
Har også set du har nogle, men der er dæleme langt at køre, og så er det jo heller ikke gratis med en gammel A6´er af den tørstige slags :-)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2014 at 11:22
Jeg køre til kbh i morgen...
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2014 at 11:37
Der ligger en pm :-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz