Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Det er sq nørdet..
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Det er sq nørdet..

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Det er sq nørdet..
    Posted: 10 Maj 2014 at 09:58
Jeg testede engang kort at en enkelt solid leder i forhold til flerledede kabler, lød mere tillukket. Så jeg har kun benyttet flertrådet kabel siden(ikke noget dyrt), men ellers ikke tænkt over det. Testede uden filter på en mellemtone. Men jeg skal lige lave testen igen, før jeg tør lægge hovedet på blokken - jeg var nemlig ikke specielt erfaren da testen blev udført Embarrassed Og heri tror jeg fejlen kan ligge i mange tilfælde.
Filter og lytterum/opstilling er LANGT større spillere i denne jagt efter god lyd.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2014 at 22:38
lånte en Nordost kabelkuffert for mange år siden. Jeg mente faktisk at kunne høre en lille smule forskel mellem nogen af typerne, men der var ikke tale om godt/dårligt i forhold til en ret stor prisforskel.

Jeg har siden da praktiseret stort tværsnit til ht-kabler og gode stikforbindelser uden diodeeffekt alle steder. Og sÃ¥ brugt pengene pÃ¥ pickuper/DAC. Et tweak, som jeg jeg skal have prøvet, er dyre seriekondensatorer til mellemtonen. TG mener at det er stedet, man skal rive sig, hvis man vil høre forskel pÃ¥ dyre og billige komponenter i et passivt filter. 


Edited by felsby - 13 Maj 2014 at 22:38
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2014 at 22:39
- og HT-kablerne er det billigste 4mm2 jeg kunne opdrive.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maj 2014 at 07:53
Diodeeffekt, please explain?
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maj 2014 at 08:16
Dårlig punktformig kontakt mellem to ledere. Det kan virke som en diode (det er også derfor dens symbol ser ud som det gør).
Så for > 35 år siden en forvrængningsmåling i High Fidelity hvor de havde målt 3. harmonisk på en DM7 med god og dårlig kontakt mellem terminaler og hf kabel. Der var en faktor 10 forskel.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maj 2014 at 08:22
Ok Tak.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maj 2014 at 22:44
Originally posted by felsby

lånte en Nordost kabelkuffert for mange år siden. Jeg mente faktisk at kunne høre en lille smule forskel mellem nogen af typerne, men der var ikke tale om godt/dårligt i forhold til en ret stor prisforskel.

Jeg har siden da praktiseret stort tværsnit til ht-kabler og gode stikforbindelser uden diodeeffekt alle steder. Og sÃ¥ brugt pengene pÃ¥ pickuper/DAC. Et tweak, som jeg jeg skal have prøvet, er dyre seriekondensatorer til mellemtonen. TG mener at det er stedet, man skal rive sig, hvis man vil høre forskel pÃ¥ dyre og billige komponenter i et passivt filter. 
Det har TG helt styr pÃ¥...  Jeg udskiftede en 68uf ubestemt kondensator med en Mundorpfh Alu Oil. Jeg syntes den er hundedyr, men den er alle pengene værd......
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz