Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: SEAS CD22RN4X?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SEAS CD22RN4X?

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SEAS CD22RN4X?
    Posted: 05 Feb 2014 at 18:10
Nej ellers godt bud :)

Fronten er 20 cm bred - Da jeg genbrugte en højttaler jeg tidligere har bygget- Og som er meget stabil. Så målet var at bygge den som smal som muligt. Så baffelsteppet har jeg korrigeret ca 3 db ved ca 550 Hz i miniDSP.

Bundkassen er så til gengæld bred - da den oprindelige tanke var de skulle stå helt op af væggen - De bliver nok brugt til et par subwoofere i næste projekt.

Jeg synes ikke 26W spiller godt så højt oppe i frekvens (altså over 300 Hz)- Den kommer til at lyde meget nasalt pga opbrydningen :) Desuden så synes jeg at lyden bliver trukket for meget ned mod gulvet, når bassen skal spille så højt i frekvens - Jeg sidder ca 3 meter fra højttalerne.



Back to Top
rskriver View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 01 Okt 2012
Location: Vesthimmerland
Online Status: Offline
Posts: 182
  Quote rskriver Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2014 at 18:17
med miniDSP. Du kører altså aktivt og har EQ'et dig ud af baffelstep problematikken? :) 
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 837
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2014 at 18:51
Jep, ingen passive filtre. Minidsp har udover input og output regulering og forskellige filtre, mulighed for at lave EQ (som er den måde jeg har korrigeret for baffelstep.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz