Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: mÃ¥ling af holfi
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


måling af holfi

 Post Reply Post Reply
Author
Message
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: mÃ¥ling af holfi
    Posted: 18 Jan 2014 at 12:01
er der nogen derude der kan hjælpe mig med nolgle målinger jeg har rykket delefiltrene ud af mine holfi sonair elegance og kører med en groundsound koolback 600 2 er der nogle der kan hjælpe mig med et par målinger mvh ole marvil
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jan 2014 at 12:51
Yep... der lige nogle ting, som du skal ha' styr på først.
Har du selv noget måleudstyr eller søger du en der kan tage målingerne for dig?
Hvis du måler, selv så pas på med for meget volumen når du måler diskanter, de har begrænset holdbarhed når de får fuld frekvensområde!
MÃ¥lingerne fortæller dig noget om følsomheden, samt hvor dine enheder hver især har deres arbejdsomrÃ¥de. Ideen er at man tager den mindst følsomme enhed og sætter til 0 dB. og derefter dæmper de andre, sÃ¥ niveauet passer ind over alle 3 enheder. SÃ¥ ville jeg til at begynde med vælge  LR 24dB filter hele vejen og sÃ¥ ellers gÃ¥ i gang med at rette de vildeste opbrud og andre unoder med et enkelt notch eller PEQ hist og her.
Hvis du allerede har leget lidt med Xoverwizard, hvilket jeg også lige skal vide hvilket version er, der er jo 3 Wink
Og jo, så må du gerne lige fortælle lidt om hvor meget du ved og forstår om dB, kurver, filter, pc osv, så vi kan vejlede bedst muligt.
Glæd dig. GS er et svedigt produkt Big smile
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jan 2014 at 10:04
jeg har ikke noget mÃ¥leudstyr sÃ¥ jeg søger en der kan hjælpe mig i gang.jeg har sat delefrekvenserne til 4500hz og 600 24 db  indtil videre det skal dertil siges at jeg har sat en raidho diskant i følsomheden har jeg lyttet mig lidt frem til +1 db diskant -3.5 db til høj mellemtone ingen dæmpning pÃ¥ lav mellemtone og passiv delefilter til bas 1 spole ca 120hz den originale overvejer 4 vejs aktiv deling men jeg mangler nogen til at komme og mÃ¥le mvh marvil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz