Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Test/computerhøjttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Test/computerhøjttaler

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Test/computerhøjttaler
    Posted: 29 Jul 2009 at 17:21
Hej.

Som jeg skrev i den anden tråd, så får jeg om få dage Clio og er igang med en test-højttaler.
Jeg var rigtigt næsten færdig med kabinetterne, men de havnede ved en fejl på lossepladsen..

Så jeg måtte begynde forfra efter arbejde. Og det var det jeg nåede.











Imorgen bliver der fræsset og delene bliver limet sammen.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jul 2009 at 18:45
Ser fint ud baby strong.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2009 at 22:07
Hej igen.

Jeg må indrømme jeg har dovnet på det sidste. Er kun blevet færdig med at fræse og har hentet finér.



Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Aug 2009 at 17:16
Og så blev der limet.




Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Aug 2009 at 16:46
Så vidt så godt.




Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Aug 2009 at 22:07


Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Aug 2009 at 22:30
Jeg ville nok have placeret enhederne lidt tættere, det vil give mindre "lobbing"effekt og et større vertikalt område hvor fasen er mere korrekt. Jeg vil faktisk sige at den eneste grund til at man ikke skal montere dem direkte oven i hinanden er at man også skal sørge for at der ikke kommer for mange kanter op af diskanten, er fordi det skaber refleksioner og diffraktioner. Jeg vil umiddelbart mene at du skal se om du kan ramme en delefrekvens på omkring 2.5kHz med et 3orden på diskanten, det vil holde powerresponsen jævn uden at presse diskanten for meget.
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2009 at 20:56
Jeg fortrød også at jeg ikke satte dem lidt tættere sammen. Regnede også med at dele omkring de 2.5kHz. Jeg har ikke rigtigt styr på de forskellige filtre endnu, men hvordan kan du sige der skal bruges 3-ordens filter ?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2009 at 21:27
Xt25 har stigende forvrængning nedaftil, prøv at lav en nærfelts sinus måling på den og se 2 og 3 ordens harmonisk forvrængning, så har du en bedre ide om hvordan du skal afskære den. Hvis du blot bruger 1/2orden, er jeg nemlig ikke sikker på at du slipper helt for dens unoder i de lave frekvenser.
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Aug 2009 at 19:22
SÃ¥ har de fÃ¥et terminaler, port, sidste lag mdf, finpudsning og fødder. Stander blev droppet. Til sidst noget spartel og finér.
 
 
Kappen, ok det prøver jeg.


Edited by Baby Strong - 22 Aug 2009 at 19:28
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz