Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Bedste bas-mellemtone?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Bedste bas-mellemtone?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Skytte View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 25 Jul 2009
Location: Nærum
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Skytte Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bedste bas-mellemtone?
    Posted: 25 Jul 2009 at 16:10
Hey alle sammen.

Jeg er ude og kigge på en bas-mellemtone enhed til en high-end 2-vejs, og jeg kunne godt tænke mig at høre selv fra folk som selv har været lidt rundt omkring og lytte.

Hvad er folks favorit enhed uanset pris? Så bud på >2000 kr er også velkommen. Har nemlig ikke noget imod at bruge lidt penge på det hvis man endelig finder det resultat som man har ledt efter, og skal lytte på i mange år. Det skal være en 6-7" enhed.

Jeg går meget efter enheder der spiller med detalje og performer så godt og uden farvning af lyden, at man får den følelse af at højtaleren ikke er til stede, som i nok kender.

På forhånd tak
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2009 at 20:51
ScanSpeak 18W/4531G00, SEAS W18NX001 eller SEAS W18EX00. Men nu kræver det jo langt mere end gode enheder og komponenter at bygge en god højttaler. Det er jo heller ikke de gode råvarer der laver god mad, det er kokken!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2009 at 20:52
af SEAS var det egentlig nok W16NX001 som egner sig bedst til en decideret 2vejs
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jul 2009 at 20:30
Morel Supremo 6
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz