Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Semper-Fi 6
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Semper-Fi 6

 Post Reply Post Reply
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Semper-Fi 6
    Posted: 24 Mar 2013 at 13:15
Hey,

Nå, men jeg tænkte jeg ville starte med at oprette mig eget projekt, som så småt er kommet igang. 
Jeg har købt lidt tilbehør ind, for det gavekort jeg vandt til julefrokosten.

Enhederne bliver :

Scan-Speak R2604/833000

SBAcoustics SB17MFC35-4

Det kan dog godt være at jeg vælger en alm Vifa XT25 hvis den findes billigt et sted.
Jeg ville have haft en Satori, men lige nu har jeg simpelhen ikke råd til den slags enheder, desværre.

Kabinettet er indtil videre sådan her :

Porten bliver noget PVC noget ala det her :

De rum som afstiverne laver bliver fyldt med noget sand eller lign. Det nederste rum bliver der filteret skal sidde, så man kan komme til det fra bunden af. 

Ringstråleren kommer i en Monacor Waveguide som er købt (SB diskanter passer desværre ikke i, så havde det været sån en jeg havde valgt).

Der er købt MDM-3 og jeg har bitumex plader liggende. 
Finish bliver nok en lakering, men er ikke nået til enighed med konen endnu om farven.

Alle gode ideer er super velkommen. Der kommer lidt billeder senere. 


Edited by syncroniq - 24 Mar 2013 at 13:25
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2013 at 16:35
Ser spændende ud Smile Er der en specifik årsag til at du har lavet afstivningerne som vist? Får bas/mellemtone enheden nok luft i siderne? 
Venligst Michael
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2013 at 18:32
Hey,

Afstiverne for for at prøve og bryde det lige indre. Om det virker ved jeg ikke, men det skal prøves. 
Jeg håber den kan onde. Det tror jeg. Min 18W i stort set samme kabinet kunne.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mar 2013 at 19:32
Hej Syncroniq, det ser ud til at blive et fint projekt. Jeg synes det er fedt du bygger med billigere enheder, men enheder som stadig er af meget høj kvalitet. Du kan sagtens lave highend performance med de enheder.
Jeg vil bare lige give det indspark. At hvis du lader pladen i bunde, som adskiller kabinet og filter volumen, hælde den anden vej, så den lægge an højt på bagpladen og lavt på forpladen, så vil du have mere asymetri i kabinettet, hvis ellers det giver noget.... Istedet for som nu hvor du faktisk har samme afstand mellem top og bund i kabinettet.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2013 at 08:47
Hey,

Hylle > Mange tak :) Jeg har godt tænkt over det med bundpladen. Det er valget imellem asymetrisk top/bund, eller som nu en "arealet bliver mindre og mindre set fra enheden ned igennem kabinettet" ting. Aner ikke hvad der giver mest eller er bedst. Det kunne være man skulle lave et eksperiment og se hvad der kommer ud af porten :)
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2013 at 12:13
Spændende projekt. Følger med på sidelinjen Big smile
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2013 at 19:19
Syncroniq, jeg tvivler også på om den ændring af kabinettet vil kunne høres.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz