Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Filter kondensator til midwoofer filter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Filter kondensator til midwoofer filter

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
KimV View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Dec 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 36
  Quote KimV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Filter kondensator til midwoofer filter
    Posted: 15 Feb 2013 at 06:39
Originally posted by Svend

Så blev jeg bare forvirret lidt mere??  Confused  
Hvad med http://www.diyhifisupply.com/files/humble-home-made-hifi-cap-reviews.pdf   Er det review for subjektivt eller er der hold i det?  

Tony har lagt mange timer i projektet, og giver et godt indtryk af kondensatorernes lydsignatur.
Jeg har selv testet: Duelund VSF, Mundorf Supreme og Mundorf Silver/Gold/Oil.......Og  er ret enig med hans vurdering, der er smaa nuance-forskelle i vores opfattelse, men det kan nemt komme af forkelle i udstyr, som er brugt til testen !    Duelund VSF er suveren til at gengive mellemtone paa en naturlig maade.
mvh. Kim
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2013 at 08:08
OK, men en Duelund på 68uF bliver prismæssigt nok lige i overkanten Stern Smile 
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
KimV View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Dec 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 36
  Quote KimV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2013 at 09:05
Ja, derfor har jeg kun 2-vejs HT  lige nu... vil ikke lytte paa andre kondensatorer.
mvh. Kim
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2013 at 23:41
Måske for meget rødvin var årsagen, da jeg bestilte 2xMundorrf Alu Olie på 68uF....  
Men nu har de til mellemtonen erstattet et par andre store gule klodser (Kinesere??  Cool) og jo mere jeg lytter til gamle kendinge, jo mere er jeg egentlig glad for jeg gjorde det...  Der er i dén grad "hul" igennem i forhold til de gamle, så jeg lige skulle vænne mig til det, da det på nogle tracks kan lyder noget "snerrende"/skarpt med de detaljer.   
Det kunne sikkert også opnåes med nogle af de andre og hel sikkert billigere kombinationer. Men nu sidder de der og kommer f..... ikke ud igen.. Tongue Og Bruce står spot on som aldrig før i f.eks Jacobs Ladder på Seeger Sessions, for ikke at nævne American Land, som er en forrygende liveoptagelse...       
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Feb 2013 at 14:07
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Feb 2013 at 14:14
Lidt OT, men prøv lige at dyrke denne side med tweeks og nyttige dimser til mange €'er... 
Stern Smile
 
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz