Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: stopper frequence med scanspeak?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


stopper frequence med scanspeak?

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: stopper frequence med scanspeak?
    Posted: 03 Jan 2013 at 14:49
var det den vi så til julefrokosten?
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Robert GS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Nov 2011
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote Robert GS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jan 2013 at 15:10
Originally posted by USXX

@Robert; jeg har lidt svært ved at finde ud af, om det er til en sub eller til et flervejs-system, du skal bruge enheden (og det er heller ikke noget, jeg vil dykke mere ned i). SB23 med alu-membran bruger samme ophæng og svingspole som den eksisterende SB23 - blot er membran og støvdæksel i (ikke alt for tyk) aluminium, og membranen er geometrisk afstivet. Det giver et stivere stempel, som alt andet lige er befordrende for god basgengivelse. Da den bevægelige masse bliver en lille smule højre, stiger Q'et en anelse, og resonansfrekvensen falder lidt.


Behovet er en basenhed der kan deles op til en Accuton 5-6" og jeg forventer en delefrekvens noget over de 100Hz - nok nærmere de 200Hz, derfor foretrækker jeg en lidt "hurtigere" bas frem for en decideret sub enhed. Konstruktionen vil blive 3-vejs og jeg vil afsætte ca. 80-90l til 10" basenheden og regner med niveau ned til omkring 25Hz. Konstruktionen skal være en "opgradering" af en eksisterende højttaler med D2905/9700, 15W/8531K00 og 21W/8551K00. 21Weren i 75l refleks gør det rigtigt godt, men man vil jo have mer på alle punkter sådan er det jo Wink

Mvh. Robert GS
Active sound - Active listening
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jan 2013 at 19:38
Originally posted by USXX

Det er ikke OEM-produkter - det er standardprodukter.

Et ganske besynderligt tiltag!?

...men det er da et nydeligt, "rent" og overskueligt site.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jan 2013 at 19:54
Originally posted by USXX

Originally posted by USXX

Det er ikke OEM-produkter - det er standardprodukter.

Et ganske besynderligt tiltag!?

...men det er da et nydeligt, "rent" og overskueligt site.


Ja, specielt nu hvor de har fået ryddet lidt op i de trykfejl, der havde sneget sig ind hist og her.
Første gang jeg benyttede linket, synes jeg der var mange småfejl hist og her i de enkelte enheders beskrivelser.
Nu kan jeg ikke finde dem, selvom jeg leder Smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz