Skindfront |
Post Reply |
Author | |
bekker
Selvbygger Joined: 18 Jun 2010 Location: lindknud Status: Offline Points: 30 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 Dec 2024 at 10:02 |
Hey er der nogen herinde der har erfaring,og eller ved hvordan,og hvor,man lægger kunstskind på ht fronter,ala peak consult?
|
|
Hylle
Pro medlem Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 662 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har da prøvet noget lignende et par gange. Brug kontaktlim gerne spray lim. Lim "koen" fast på hele overfladen og lad det tørre, og lav hullerne og siderne når det sidder fast på fronten. Brug lim på kanterne ind i de undersænkede huller på enhederne, og hæfteklammer i bunden af udfræsningen, under anlægsfladen mod højttaler enhederne.
Brug evt selve højttaler enhederne til forsigtigt, at presse læderet på plads mod siderne i de undersænkede huller. Stram lædderet om på bagsiden på fronterne, hjørnerne er svære, start med langsiderne først på fronten. Der skal skæres nogle snit hvor det ikke er synlig, ud mod hjørnerne, som gøre du får plads til overskydende læder. Brug en varmepistol evt hårdtørre, til at varme skindet op der hvor du har brug for, at strække det. - Jeg tænker det er learning by doing! Det er fejlene man lære mest af :-) Stilen på Peak Højttalerne er ikke så besværlig, da frontpladens sider er dækket af sidepladerne. Det sværre er, at finde ud af hvor meget læderet fylder, for det skal front pladen jo være mindre en hullet i kabinettet til frontpladen. |
|
daniels
Excentrisk Joined: 03 Jan 2009 Location: Ringsted Status: Offline Points: 402 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg har også arbejdet med det før.
Inden du går igang, så sørg for at alt er grundet (og mættet). Ellers kan limen slippe. Jeg har prøvet både med kemisk-kontaktlim og vandbaseret kontaktlim. Den kemiske er bedst (gør det i et godt udluftet miljø). Hvis ikke man grunder godt, så bliver limen "ædt" af træet, og så slipper skindet. Skindet suger også en del - men pas på med den kemiske, for meget af den, kan opløse skindet. Nu ved jeg ikke om du mener ægte skind, eller nappa. Jeg synes ægte skind har mere robust og lettere at arbejde med. |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |