Waveguide til Mundorf U80W1.1 AMT |
Post Reply |
Author | |
Frost
Admin Group Joined: 21 Nov 2008 Location: Horsens Status: Offline Points: 669 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 26 Jun 2024 at 23:06 |
Da jeg er aktiv i flere hifigrupper på Facebook, stødte jeg på en mand der søgte en waveguide til en Mundorf U80W1.1 AMT diskant. Grunden til at han søgte en rund waveguide er, at han ikke mente at han havde kompetenserne til at lave en pæn firkantet undersænkning på fronten af hans kabinet.
jeg lavede et hurtigt design til ham ud fra databladets mål, og smed den op på cults3d til fri download. Tanken bag waveguiden at at der sker lidt tidsforskydning (pga dybden af guiden), samt tilføje lidt kontrolleret direktivitet for nemmere integration til woofer/mid. Jeg smider også lige linket herinde, hvis nogen skulle mangle en Simuleringen på waveguiden er med udgangspunkt i at hele den firkantede flade er en driver der generer en planar bølge. Edited by Frost - 27 Jun 2024 at 08:58 |
|
daniels
Excentrisk Joined: 03 Jan 2009 Location: Ringsted Status: Offline Points: 401 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nydelig waveguide
Kunne være sjovt at den testet i praksis. |
|
Selvbygger Joined: 15 Sep 2011 Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Interessant. Har faktisk et par U80W'er liggende som jeg ikke (umiddelbart) ved hvad jeg skal gøre med - måske er her en mulighed
|
|
Frost
Admin Group Joined: 21 Nov 2008 Location: Horsens Status: Offline Points: 669 |
Post Options
Thanks(1)
|
Du skulle vel ikke bo i midtjylland? Hvis du gør, så kan jeg godt printe en wg så vi kan teste
|
|
Kong Gulerod
Selvbygger Joined: 15 Sep 2011 Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nej, jeg bor desværre (eller: heldigvis ) i Københavnsområdet.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |