Forstærker + Micro-C til PC brug |
Post Reply |
Author | |
JAV
Excentrisk Joined: 04 Jan 2010 Status: Offline Points: 933 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 03 Sep 2024 at 20:30 |
Hej, som overskriften siger hvilken forstærker kunne være et godt match med SB's Micro-C?
Min Topping TP60 er iblandt mange produceret med en fejl, der gør at den skal erstattes med noget nyt. Den skal tilsluttes en RME Babyface Pro, så både RCA eller XLR er OK. Alle forslag er værdsat, men gerne noget "værdi for pengene" :)
|
|
Frost
Admin Group Joined: 21 Nov 2008 Location: Horsens Status: Offline Points: 668 |
Post Options
Thanks(0)
|
en Wiim amp vil give rigtig god mening, da du også vil have en 10 bånds EQ tilgængelig, samt eventuelt rumkorrektion. På den måde kan du kompensere for placeringen på skrivebordet, og eventuelt dreje lyden mere i din retning (hvis den ikke allerede sidder lige i skabet selvfølgelig)
Du vil også kunne smide et optisk signal direkte ind i forstærkeren og på den måde gå udenom en DAC-ADC convertering. De fleste computere idag har en optisk udgang "gemt"inde i bunden af minijack stikket. Godt at høre fra dig JAV, det er lang tid siden :) Roder du stadigvæk med selvbyg? Edited by Frost - 04 Sep 2024 at 08:51 |
|
JAV
Excentrisk Joined: 04 Jan 2010 Status: Offline Points: 933 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tak, Frost :) Hifi selvbyg er desværre sat på frys pga. tidsmangel. Når det engang er muligt gad jeg godt at bygge med disse High-Revolution enheder jeg har til at ligge: Mine KLH Model 5 gør det også super fint sålænge. Jeg har luret en del på den Wiim amp. Den virker også som et godt valg. Det kunne godt gå hen og blive den. Rumkorrektion-featuren ville helt sikkert blive brugt ;) Selvom USB er "lossy" og der er DAC-ADC konvertering, så giver Babyfacen masser af muligheder, og kvaliteten og softwaren er i top. Men den optiske tilslutning skal helt sikkert afprøves, hvis det er.
|
|
ham_den_lange
Pro medlem Joined: 23 Apr 2009 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 653 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg bruger en Arylic B50 til mine PC-højtalere.
Den gør det godt, og Arylic har 15% rabat til og med i morgen.
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |