Tæppe eller..... |
Post Reply |
Author | |
Bapu
Enthusiast Joined: 09 Maj 2012 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 394 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 28 Jun 2013 at 10:30 |
Hej.
Min familie og jeg flytter i ny bolig inden for det næste års tid. I rummet hvor det primære lydsystem skal husere er der et alm fyrparket gulv. Hvad mener i er akustisk bedst, parket eller gulvtæpper? Edited by Bapu - 28 Jun 2013 at 10:30 |
|
Venligst Michael
|
|
felsby
Excentrisk Joined: 13 Feb 2010 Location: Brabrand Status: Offline Points: 1525 |
Post Options
Thanks(0)
|
Afgjort tæpper. De mindsker efterklangstiden og gør både samtale og seriøs lytning mere behagelig.
I kan jo vælge løstliggende tæpper - gerne flere af slagsen. |
|
Bapu
Enthusiast Joined: 09 Maj 2012 Location: Silkeborg Status: Offline Points: 394 |
Post Options
Thanks(0)
|
Tak skal du have felsby. Jeg regnede lidt med at det var svaret jeg fik. Men jeg var alligevel lige tilpas usikker til at jeg måtte spørge en voksen. Så må jeg se om jeg kan sælge den til min bedre halvdel
|
|
Venligst Michael
|
|
felsby
Excentrisk Joined: 13 Feb 2010 Location: Brabrand Status: Offline Points: 1525 |
Post Options
Thanks(0)
|
..en voksen
De lidt "finere" møbelforretninger (niveauet over Ikea) har masser af fede, løse tæpper, der kan levere et classy touch til ethvert hjem. Plus, man kan rulle dem sammen til parties, jul og hvadharvi.
|
|
KimV
Newbie Joined: 18 Dec 2010 Location: Ã…rhus Status: Offline Points: 36 |
Post Options
Thanks(0)
|
Den "moderne" indretning af boligen med masser af hårde og parallelle overflader, er dårlig for akustikken. Prøv at klappe i rummet, og du kan høre efterklangstiden. Efterklangstiden nedsættes med tæpper og møbler, så hvis rummet er enkelt indrettet med få eller ingen solide møbler, vil det give en dårlig akustik. Man kan også øge dæmpningen af rummet med tæpper eller lign. under borde og stole - og evt. et vægtæppe.
|
|
mvh. Kim
|
|
felsby
Post Options
Thanks(0)
|
Store oliemalerier er også glimrende absorbere, kan jeg berette. Og det behøver ikke at være Munch eller Kvium
|
|
Bapu
Post Options
Thanks(0)
|
Så kan det være at jeg endelig får lov til at købe det maleri af Johnny Madsen som jeg er så glad for
|
|
Venligst Michael
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |