Kaboom diskant |
Post Reply | Page <12 |
Author | |
daniels
Excentrisk Joined: 03 Jan 2009 Location: Ringsted Status: Offline Points: 401 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg bruger ikke FIR filtre - jeg er ikke overbevist om deres fortræffeligheder Har kun eksperimenteret med det og så droppet det igen. Jeg hiver det frem en gang i mellem, når jeg har lavet et godt IIR filter, for at se om jeg kan forbedre det. Normalt prøver man vel heller ikke at fasekorrigere i bunden (?) - det vil kræve helt vildt mange korrektioner. Men med JRiver er det selvfølgelig kun computeren som sætter grænser |
|
Excentrisk Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mht til bunden og fase er det noget jeg eksperimenterer med om jeg bedre kan lide lyden af. Jeg ved ikke om det er god latin - Man kan i hvert fald ikke måle noget brugbart i sweetspot. Eks kan jeg rette fasen ud på min basreflekshøjttalere (i bunden) - Det giver en hørbar forandring - Om det er til det bedre. hmm
Jo det er jo nemt i Rephase, da fasen kan justeres uafhængig af frekvensgangen.
|
|
daniels
Post Options
Thanks(0)
|
Sådan som jeg forstår det, så skal der så mange korrektioner til, for at korrigere i bunden, at det anbefales ikke at gøre det. Desuden, som du også selv erfarer, så kan det faktisk ikke rigtigt lade sig gøre, da fasen ændrer sig i lyttepositionen, så alle korrektioner er ligegyldige. Jeg mener kun du kan gøre det i lyttepositionen, hvis du sætter dit hoved i en skruestik ét bestemt sted. For så snart du rykker bare lidt på dig, så virker korrektionerne ikke mere. |
|
Enthusiast Joined: 03 Nov 2012 Status: Offline Points: 289 |
Post Options
Thanks(0)
|
Send dem op til Scan Speak de kan recone dem for dig.
|
|
daniels
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, jeg har også tænkt mig at kontakte dem og høre om de kan lave den og hvad det skal koste. De er trods alt hundedyre Jeg har heldigvis et backup-sæt, så jeg er ikke uden musik |
|
Enthusiast Joined: 03 Nov 2012 Status: Offline Points: 289 |
Post Options
Thanks(0)
|
jeg erindre at det kostede mig ca 1200 - 1500,- at få reconet en da jeg også fik brændt en af i forbindelse med måling.
|
|
daniels
Post Options
Thanks(0)
|
Av... Ud fra hvad jeg har givet for dem, så kan det ikke rigtigt betale sig at få dem repareret... Det må jeg overveje. Ellers kan jeg bare bruge den fungerende diskant til min centerhøjttaler i mit surround-setup. |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |