SpeakerBuilder Homepage
Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed - Adgang til forum
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Adgang til forum

 Post Reply Post Reply
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Adgang til forum
    Posted: 11 Sep 2024 at 12:56
Lige siden forum er genåbnet, har det været sådan, at jeg kun kan tilgå siden på to måder - enten via mobildata på min egen telefon (udbyder 1) eller på arbejde via min PC, forudsat at VPN er slået til (med lokation Danmark). Jeg kan ikke tilgå siden via wifi på nogen enhed - hverken derhjemme (udbyder 2) eller på arbejde (udbyder 3). Jeg kan heller ikke tilgå siden på min firmatelefon (udbyder 4) - end ikke via mobildata (og med wifi slået fra). Alle fire udbydere er store/kendte spillere på det danske marked, så det undrer mig, at disse IP-adresser er blokeret i det filter, jeg forestiller mig, man har sat op for at få forum på banen igen. Det er lidt frustrerende - særligt da jeg hader at skrive (længere) indlæg på en mobiltelefon. Dermed kan jeg kun være aktiv på forum i arbejdstiden (pauser) og ikke fx derhjemme om aftenen foran en større skærm. Kan man ikke lave en mere præcis IP-filtrering i stedet for at køre så bredspektret, som det umiddelbart lader til? Kører man efter opdaterede IP-adresselister?

Er der andre, der oplever lignende problemer med at komme på?


Edited by USXX - 11 Sep 2024 at 13:03
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Status: Offline
Points: 1152
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Sep 2024 at 20:04
Jeg har oplevet periodevise fejl og nedetider på siden, men ikke rigtig noget systematisk. Det du beskriver, lyder godt nok mærkeligt.

Jeg har lige testet fra flere forskellige forbindelser og jeg strøg igennem uden problemer.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3156
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Sep 2024 at 08:01
Jeg har også lejlighedsvis (nogle ganske få gange) oplevet, at siden har været kortvarigt nede. Her vises så bare en "død" side. Det er slet ikke det, jeg taler om. Det, jeg oplever, er helt konsekvent. Jeg får:

HTTP Error 403.0 - Forbidden
Access Denied

Jeg har aldrig oplevet dette "i gamle dage" på nogen enhed eller forbindelse (uanset udbyder, browser, styresystem, firewall, cookie-blokering eller andet). Det er først efter genåbning af forum, at dette problem er opstået. For mig virker det helt klart som om, det har at gøre med blokering af IP-adresser (hvilket selvsagt har været nødvendigt for at kunne komme på banen igen). Som jeg oplever problemet, skulle det være mærkeligt, om jeg er den eneste. Anyway, jeg kan som sagt tilgå siden med VPN eller via min egen mobiltelefon (blot kun via mobildata). Jeg oplever ikke lignende problemer med nogen anden website overhovedet noget sted.



Edited by USXX - 13 Sep 2024 at 08:02
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Status: Offline
Points: 850
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Sep 2024 at 13:28
Jeg oplever også udfordringer med at tilgå siden.
Jeg har ikke fundet systematik i det, men enig i, at der har været problemer med adgang lige siden sitet kom op og køre igen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.