Kabinet til sb17MFC |
Post Reply | Page <1 234 |
Author | ||
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1154 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Jeg kunne ikke være mere enig.
|
||
Svend
Enthusiast Joined: 15 Nov 2011 Location: Kgs. Lyngby Status: Offline Points: 290 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Og en stepped baffel lyder sikkert heller ikke bedst i alle sammenligninger samtidig med at der kan sikkert trylles med aktiv filter osv., men det aner jeg nada om. Men der spurgtes til stepped baffel og en given konstruktion, hvor min point så er at med stepped baffel kan nøjes med mere simpelt filter samtidig resulterende i bedre lyd.
|
||
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
|
||
Roky
Excentrisk Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det er nu ikke ikke fordi der skal være dårlig stemning overhovedet.
En af fordelene ved et digitalt filter er, at man kan lave et digitalt offset, svarende til en stepped baffle.
|
||
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1154 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Det har selvfølgelig ikke været meningen at fornærme nogen. Mit seneste lidt korte og hovedløse indlæg bundede i, at jeg lige som Roky nok er af den overbevisning, at det i lige så høj grad må være filteret, der gør den forskel, du oplever. Jeg savnede den vinkel i de tidligere indlæg. Men selvfølgelig kunne du ikke have sluppet afsted med det nye filter, uden at ændre noget i enhedernes relative placering. Jeg har aldrig selv lavet et passivt filter og det første, jeg snart skal til at lave, bliver netop bygget op omkring en stepped baffel. Så jeg er a priori lige så overbevist om fordelene ved at time-aligne enhederne i baflen, som du selv. |
||
Roky
Excentrisk Joined: 11 Maj 2012 Status: Offline Points: 857 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Nu er der indkøbt træ 21 mm baltisk krydsfiner og 25 mm sort MDF til front. Kabinettet bliver ca 15,4 Liter.
|
||
Post Reply | Page <1 234 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |