Projekt : Hørning horn kabinetter |
Post Reply | Page <1 789 |
Author | |
felsby
Excentrisk Joined: 13 Feb 2010 Location: Brabrand Status: Offline Points: 1525 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hylle-jul er svaret!
|
|
Hylle
Pro medlem Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 662 |
Post Options
Thanks(0)
|
Efter en sommer pause med byggeriet, og efter jeg forkastede alt filter før sommeren, som var et rimelig simpel filter. Nu er jeg på 3 ordens filter ved 2300Hz mellem mellemtone og diskant. Mellemtonen får lov, at rulle af nedad til uden filter! Starter ved 150Hz Og bassen deles 3 orden opadtil. Så det er nærmest en tovejs med integreret woofer-del.
Bassen delen er også blevet anderledes idet, jeg er gået ned på to basser i toppen af kabinettet, med cone traditionel udad. Det giver mere volume til hver bas, og jeg synes den kom til, at lyde renere i bassen, og mere volumiøs. Måske fordi basseren ikke mere er seriekoblede. Sammen med en placering nærmere bagvæggen, synes jeg nu de spiller med den volume jeg manglede i starten. Desværre havde jeg svært ved, at blive helt tilfreds med diskant lyden. Først da jeg fik nogle af mine dyre filter kondensatorer på, kom jeg imål. Det irritere mig egentlig lidt. Jeg ville gerne, at man altid kan komme i mål med rimelige billige stumper, men det lykkes jeg ikke med denne gang. Men der må jo det til, der skal til... Jeg skal nok lige høre på det et par uger, hvis det holder, skal jeg have monteret filteret i kabinetter og lavet en ny pagplade. Det bliver rart endelig at komme i mål. Nye projekter venter jo
|
|
Hylle
Pro medlem Joined: 08 Jan 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 662 |
Post Options
Thanks(0)
|
- Jeg synes ikke det er blevet nemmere at lykkes med, at uploade billeder.... Her kommer lige et par lidt håbløse forsøg... Jeg har 3D printet nogle pynte ringe til min Faital Pro mellemtoner. Til at erstatte de pakninger enhederne er født med. Det krævede en del spray spartel og mellemslipninger inden jeg var tilfreds med finishen. Det skulle jo gerne være en "pyntering" som bliver pænere en den skum pakning den erstatter! Til sidst var et nemt at male den sort. |
|
Hylle
Post Options
Thanks(0)
|
Det færdig resulat er jeg blevet tilfreds med. Ses her under på mellemtonen.
|
|
Hylle
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg er stadig igang med at lave nye bagplader til højttalerne. Og filteret ligger stadig uden for kassen. Men nu er bagpladerne snart i mål. Fræset og slebet. 2 gange grundet og 2 gange slut sort maling. Finishen er lidt som ældre højttalere med sortmalet bagplader med noget lidt rustik struktur maling. Jeg har rullet det på.
Port og terminal huller er spejlet, på højre og venstre højttaler. De sortmalede bagplader her vist efter 1 lag lak. Nu venter jeg bare på de skruer der skal holde bagpladen til kabinettet kommer hjem. |
|
Enthusiast
Excentrisk Joined: 19 Okt 2011 Location: Storkøbenhavn Status: Offline Points: 1166 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fedt at se, at du goer saa meget ud af finish.
Du maa tage nogle gode billeder af den faerdige hoejttaler, naar du naar dertil.
|
|
Hylle
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg skal nok få taget nogle billeder af højttalerne, når de er komplet monteret.
|
|
bknielsen
Excentrisk Joined: 23 Jun 2009 Location: Midtjylland Status: Offline Points: 611 |
Post Options
Thanks(0)
|
Du behoever ikke tage billeder Hylle, hvad men om du tager dem med i Januar istedet .
|
|
Diskant skal være der, men ikke høres.
|
|
Hylle
Post Options
Thanks(0)
|
Jeg tror ikke de kommer med, da de nok er for store til at være i bilen, og jeg kan ikke selv få dem i bilen. Det kostede også en del på lakken af de blå, jeg havde med for 2 år siden, og jeg vil gerne de her forbliver i så god stand som mulig.
Jeg havde planlagt, at være færdig med de her allerede i november, så jeg kunne nå og lave et andet sæt højttalere, men det har virkelig stået stille med højttalere en del tid. Energien er i bund, og der er mere, at se til i December måned en jeg regnede med...
|
|
Post Reply | Page <1 789 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |