SpeakerBuilder Homepage
Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed - Forstærker + Micro-C til PC brug
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Forstærker + Micro-C til PC brug

 Post Reply Post Reply
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forstærker + Micro-C til PC brug
    Posted: 03 Sep 2024 at 20:30
Hej, som overskriften siger hvilken forstærker kunne være et godt match med SB's Micro-C?
Min Topping TP60 er iblandt mange produceret med en fejl, der gør at den skal erstattes med noget nyt.

Den skal tilsluttes en RME Babyface Pro, så både RCA eller XLR er OK. Alle forslag er værdsat, men gerne noget "værdi for pengene" :)
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Status: Offline
Points: 661
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2024 at 08:47
en Wiim amp vil give rigtig god mening, da du også vil have en 10 bånds EQ tilgængelig, samt eventuelt rumkorrektion. På den måde kan du kompensere for placeringen på skrivebordet, og eventuelt dreje lyden mere i din retning (hvis den ikke allerede sidder lige i skabet selvfølgelig) Big smile

Du vil også kunne smide et optisk signal direkte ind i forstærkeren og på den måde gå udenom en DAC-ADC convertering. De fleste computere idag har en optisk udgang "gemt"inde i bunden af minijack stikket. 


Godt at høre fra dig JAV, det er lang tid siden :) 
Roder du stadigvæk med selvbyg? 




Edited by Frost - 04 Sep 2024 at 08:51
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Status: Offline
Points: 933
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2024 at 21:40
Tak, Frost :)
Hifi selvbyg er desværre sat på frys pga. tidsmangel. Når det engang er muligt gad jeg godt at bygge med disse High-Revolution enheder jeg har til at ligge:

 

Mine KLH Model 5 gør det også super fint sålænge.

Jeg har luret en del på den Wiim amp. Den virker også som et godt valg. Det kunne godt gå hen og blive den. Rumkorrektion-featuren ville helt sikkert blive brugt ;)
Selvom USB er "lossy" og der er DAC-ADC konvertering, så giver Babyfacen masser af muligheder, og kvaliteten og softwaren er i top. Men den optiske tilslutning skal helt sikkert afprøves, hvis det er.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Status: Offline
Points: 653
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Sep 2024 at 11:17
Jeg bruger en Arylic B50 til mine PC-højtalere.

Den gør det godt, og Arylic har 15% rabat til og med i morgen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.