SpeakerBuilder Homepage
Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed - Waveguide til Mundorf U80W1.1 AMT
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Waveguide til Mundorf U80W1.1 AMT

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Status: Offline
Points: 661
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Waveguide til Mundorf U80W1.1 AMT
    Posted: 26 Jun 2024 at 23:06
Da jeg er aktiv i flere hifigrupper på Facebook, stødte jeg på en mand der søgte en waveguide til en Mundorf U80W1.1 AMT diskant. Grunden til at han søgte en rund waveguide er, at han ikke mente at han havde kompetenserne til at  lave en pæn firkantet undersænkning på fronten af hans kabinet. 


jeg lavede et hurtigt design til ham ud fra databladets mål, og smed den op på cults3d til fri download. 

Tanken bag waveguiden at at der sker lidt tidsforskydning (pga dybden af guiden), samt tilføje lidt kontrolleret direktivitet for nemmere integration til woofer/mid.

Jeg smider også lige linket herinde, hvis nogen skulle mangle en LOL

Simuleringen på waveguiden er med udgangspunkt i at hele den firkantede flade er en driver der generer en planar bølge.




Edited by Frost - 27 Jun 2024 at 08:58
Back to Top
daniels View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Ringsted
Status: Offline
Points: 401
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote daniels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2024 at 12:04
Nydelig waveguide Thumbs Up

Kunne være sjovt at den testet i praksis.
__________________________________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2024 at 17:46
Interessant. Har faktisk et par U80W'er liggende som jeg ikke (umiddelbart) ved hvad jeg skal gøre med - måske er her en mulighed Smile
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Status: Offline
Points: 661
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2024 at 20:47
Originally posted by Kong Gulerod Kong Gulerod wrote:

Interessant. Har faktisk et par U80W'er liggende som jeg ikke (umiddelbart) ved hvad jeg skal gøre med - måske er her en mulighed Smile

Du skulle vel ikke bo i midtjylland? Hvis du gør, så kan jeg godt printe en wg så vi kan teste Thumbs Up
Back to Top
Kong Gulerod View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Sep 2011
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kong Gulerod Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2024 at 21:30
Nej, jeg bor desværre (eller: heldigvis Wink) i Københavnsområdet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.