SpeakerBuilder Homepage
Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed - DIY festhøjttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

DIY festhøjttaler

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2024 at 13:26
Originally posted by Morten PC Morten PC wrote:

Det forstår jeg efterhånden.
Vil det gøre en forskel hvis jeg valgte at gå med 2 x 8", ohm basser i stedet ?


Det kommer jo lidt an paa dit krav til belastbarhed og max SPL.
Back to Top
Morten PC View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 18 Maj 2024
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten PC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2024 at 19:31
Tak for værdsat input - jeg måtte lige forlade tråden for en stund.
Nu er det tænkt til brug i mit værksted pÃ¥ 15 kvm. Bruger en Kinesisk Wuchi D forstærker med en 24V trafo. Den har en dedikeret SUB udgang som stÃ¥r oplyst til 100W.  (2 x 50w + 100w sub) Hvad det er i virkeligheden skal jeg ikke gøre mig klog pÃ¥, men i nuværende setup trækker den en Monacor SP-302E 12" i et lukket kabinet. Sidesystemerne kan spille rigelig højt, men jeg savner lidt bedre styr pÃ¥ basenheden nÃ¥r der skrues op. PÃ¥ denne bagggrund vil jeg gerne prøve noget andet. Planen er at sidesystemer og sub bygges sammen i ét kabinet med separat kammer til sub.

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Status: Offline
Points: 3149
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maj 2024 at 13:43
Din (Wuzhi?) forstaerker er jo helt klart (en del af) problemet. Selv med en god enhed i et vel afstemt kabinet, kan du ikke med den forstaerker faa den ydelse, du efterspoerger - saa enkelt er det. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.