Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Hvilken. Stander eller gulv???
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hvilken. Stander eller gulv???

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken. Stander eller gulv???
    Posted: 22 Sep 2012 at 20:27
ok... lyder spænende.. Hvor starter jeg hvis jeg vil lærer noget om det... er der en net side der beskriver noget om opsætning af delefilter.... eller kan jeg lige så godt glemme det, hvis jeg ikke er uddannet på B&O
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 20:48
Glem det, og start med et kit, hvor løsningen er givet på forhånd, eller aftal en byggemetode med fx. Rabu og så betal dét det koster og få lavet et passende filter bagefter.

Drop selv at prøve filterkonstruktion, og brug tiden på konstruktionen og håndværket...

Sagt med andre ord, så skal man altså kravle før man kan gå, og netop det ordsprog passer overordentligt godt på højttalerbyggeri (såfremt man vil nå langt med projektet).
Mvh.
Friman
Back to Top
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 21:18
ok og tak for viden..
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 21:52
Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik med at handle hos rabu - jeg er selv ganske glad for scanspeak - men for at være helt ærlig så lyder SB enhederne bedre - vildt nok - og de koster kun 1/3 til 1/4. Og kasper laver fede højtalere.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 23:07
Om enhederne direkte lyder bedre er måske en (overdrivelse) smagssag. Det er samme mand der udviklede Revelator serien (den eneste rigtige IMHO, og glem alt om Iluminator. Det er fis i en hornlygte til overpris) fra Scanspeak som har udviklet "standard" serien fra SB, og hvad jeg ved af, fra de proffer fra branchen jeg kender, så svarer SBerne til 90-95% af Revelatorerne. Revelatorerne skulle også være dem som blev brugt som referance under udvikling af Satori, som så skulle overgå med margin (hvad de i hvert fald går prismæsigt. Har ik selv hørt dem, så ka ik uftale mig herom).
Mvh.
Friman
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 23:40
Hejsa. 

Hvis du nok kommer til at spille mere højt end lavt (I Dit store rum på 30 cm2), så skal du nok vælge en gulv dreng med noget membranareal. 


Eller noget fra troels gravesen? 


Edited by Stefan - 22 Sep 2012 at 23:40
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 23:45
http://hifi4all.dk/content/artikler.asp

btw ligger der nogle danske artikler om højttalerbyg på ovenstående HP.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz