Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Hvilken. Stander eller gulv???
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hvilken. Stander eller gulv???

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilken. Stander eller gulv???
    Posted: 21 Sep 2012 at 20:52
Hejsa jeg har 30 cm2 der skal spilles op..jeg kan som mange her inde sagtens høre fejl..(desværre)

Jeg vil gerne handle med torben fra frequence, da jeg har haft meget god erfering med dette ved byg af sup.. 

Jeg er falden over denne


Skal jeg i stedet bygge en gulvmodel..?

Hvad ville i vælge... fra 6500-10000 fra frequence..

p.s. jeg har god plads til dem og god plads omkring dem..
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2012 at 21:11
Hej Rask. Hvad skal de bruges til og hvilke forventninger har du til dem?

Back to Top
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2012 at 22:06
De er til musik fra sonos enhed(nas server) begrenser selvfølgelig  lydkvalilteten ..flak filer..

Jeg vil gerne have den maximale lyd ud af dem ....  jeg vil spille alt fra opera til hård  rock ..

det er derfor jeg har svært ved at vælge. Men jeg vil nok spille mere højt en lavt...gg, hvis den ikke kommer til at lyde skinger/træls..oppe i top skalaen.. 

Det er til et 30cm2 rum..
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2012 at 22:17
som jeg skrev tidligere, så er der intet galt med sættet som sådan, torben er bare ikke ligefrem altid lige heldig med hans delefiltre.

så vælg du bare enhederne, og få så bygget et filter der er bedre.

som sagt, jeg havde valgt D3004/660000
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
rask View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 21 Sep 2012
Location: Holstebro
Online Status: Offline
Posts: 20
  Quote rask Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2012 at 22:33
Jaaaa men jeg er lidt ny der...dele filter kan men bare købe noget dyre eller skal man have dem tunet ind til højtalerne??

Det jeg tænker på...kan torben levere et bedre... eller er det fordi de ikke er tunet ordentlig ind?
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2012 at 22:53
jamen der er mange forskellige måder at lave det på, jeg har bare set og hørt flere af torbens højttalere, og jeg har med middel erfaring kunne lave bedre delefilter til samme højttaler.

hvert enkelte delefilter passer KUN til den ene højttaler

bevares torben laver da også filtre til hver enkelte højttaler, bare ikke godt nok efter min mening

fx at kontrollere filter med polvending af enheder, det gør han ikke rigtig i, det skal bare være liniært, det kan alle og enhver, men at få 2 enheder til at spille sammen som ÉN enhed, det er det som man så bruger ..............laaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnngggg tid på

men igen, det er jo hele det sjove, i hvert fald for mig

OG VELKOMMEN TIL I ØVRIGT


Edited by ronnie rasmussen - 21 Sep 2012 at 22:53
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 08:41
Ja velkommen tilSmile Jeg er selv ny i denne tidsslugende hobby, jeg kan godt forstå at du helst vil starte med et kit. Hvis det skal være fra Frequence ville jeg nok idag vælge denne her  http://frequence-shop.dk/produkter/26-byggesaet-gulv/992-rib-18f-revelator-/ Men du kunne jo også overveje at kigge på denne  http://rabu-acoustics.dk/byggesaet-43/3-vejs-sb-acoustics-p1256 Der får du altså noget mere for pengene.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 09:10
Hvis jeg skal give mit besyv med, så handel hos Rabu!!!!! Kasper er jo også aktiv herinde og kan spørges til råd hvis der skulle være problemer....
Han har altså MAX styr på at lave filtre, i modsætning til fx frequence. Det er hjertet i højttaleren, og du kan bruge nok så mange penge på dyre stumper, men hvis ik det bliver sat ordentligt sammen forbliver resultatet middelmådigt.

Det er fuldstændig som en god og en dårlig kok, får vidt forskellige resultater ud af samme råvare...

Btw, så er det godt nok et lille rum du skal spille i! (30 kvadratcentimeter;-)
Mvh.
Friman
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 11:33
rabu er også et godt sted at finde stumper, og kappen er rigtig dygtig, han har da trods alt en uddannelse i "akustik industrien" torben mikkelsen er .................. gartner......

men hvis man VIL have scanspeak enheder, så får man det altså kun ved frequence og D.A.T (KTradio)

jeg har faktisk et eksempel på lige det friman skriver

jeg har hørt 2 ens højttalere, hvor eneste foreskel var filteret.

den ene havde filterkomponenter for næsten det 10 dobbelte af den billige. men den billige var bare MANGE gange bedre, udelukkende fordi der var 100% styr på overføringsfunktioner og udfasninger indbyrdes imellem enhederne
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 15:32
Og for at svare på dit spørgsmål, så vil jeg sige en gulvmodel til 30 kvadratmeter. En god 2,5 vejs, eller 3 vejs...
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz