Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: 3-4 mm mdf
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3-4 mm mdf

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3-4 mm mdf
    Posted: 21 Sep 2012 at 18:39
Skulle nok satse på noget krydsfiner istedet. Men har ikke lige fundet stedet i Århus der har det - ud over Bauhaus til 109 kr Per m2.
Men ellers står sådan en 4 mm plade 152x152 står til ca 140,- på nettet


Kan se optima har en afd i Vejle - men måske koster det mere i benzin at køre derned end jeg kan spare på at købe det Bauhaus

Edited by morellen - 21 Sep 2012 at 18:43
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2012 at 20:23
jeg har selv været ved at undersøge der, og bauhaus er faktisk det billigste sted
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Sep 2012 at 21:10
Originally posted by ronnie rasmussen

jeg har selv været ved at undersøge der, og bauhaus er faktisk det billigste sted

Ok. Ser ud til jeg bare må køre i Bauhaus og købe lidt. Hvis det bedre med krydsfiner er det jo også bedre.
Har fået lavet et skellet, så glæder mig til at se om det er til at forme de 4 mm plader.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 11:00
De skal nok gøres fugtige og så formspændes for at de ikke knækker
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 11:12
Jeg mener ikke du skal gøre dem fugtige - men mindre din bue er ekstrem - så er det lagt bedre at du ikke gør dem våde - birke-X knækker ikke særlig nemt 
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 11:19
Hvos optimera giver jeg 120 kr for en hel plade - 2.3 m2 -  bauhaus er over dobbelt så dyrt - men klar at hvis du skal kører lagt for at komme til optimera - og du ikke skal bruge ret meget så kan det ikke betale sig.

Du skal dog være opmærksom på den kvalitet du køber i bauhaus - nogle birke-x er en blanding af fyr og birk - og det er ikke lige så stærk - og det flækker nemmere.
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 18:29
Originally posted by koan

Hvos optimera giver jeg 120 kr for en hel plade - 2.3 m2 -  bauhaus er over dobbelt så dyrt - men klar at hvis du skal kører lagt for at komme til optimera - og du ikke skal bruge ret meget så kan det ikke betale sig.

Du skal dog være opmærksom på den kvalitet du køber i bauhaus - nogle birke-x er en blanding af fyr og birk - og det er ikke lige så stærk - og det flækker nemmere.

Ja, der er en rimelig prisforskel - og skal bruge en del. Så måske jeg kører en tur til Vejle. Tror dog lige at jeg køber lidt i Bauhaus for at forsøge om det overhovedet er til at forme. 

Og tak til alle forslagene. Smile


Edited by morellen - 22 Sep 2012 at 18:30
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Sep 2012 at 20:00
Hvis - du ikke kan få det til den pris - så skriv til mig - så snakker jeg med henrik :-)
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2012 at 19:01
Var i Bauhaus og købe et par plader 4 mm birkefiner skåret i mål.

Det virker som om det er ok til at arbejde med og til at bøje, så vil prøve at lime det i løbet af et par dage og se om det er muligt. Men er positivt stemt :)

Jeg har læst og hørt om at birke finer skulle dufte dejligt af rigtigt træ. Det gør det i Bauhaus bestemt ikke, lugter af kemikalier og der er knaster osv i det... ikke så pænt som jeg havde forventet.

Det er måske fordi det skal finsk birkefiner?? - hvor finder man så det henne, hvis det yderste lag skal være pænere - for det her er ikke optimalt til slutfinish som yderste lag.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2012 at 19:59
sikker på at det er det rigtige du har fået?
 
man har jo altid lov til at sige at de skal skære det så det er uden knaster o.l
 
samt man SKAL kontrollere mål inden man forlader butikken (bitter erfaring)
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz