Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: DIY øvelses højttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


DIY øvelses højttaler

 Post Reply Post Reply Page  <1 567
Author
Message
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DIY øvelses højttaler
    Posted: 07 Okt 2009 at 16:56
SÃ¥ er filteret samlet og det er blevet gjort sÃ¥ spolerne er sÃ¥ langt væk fra hinanden som muligt. SÃ¥ der er filtre i bunden, toppen og pÃ¥ ende siden Tongue Dette krævede dog lidt ekstra højttalerkabel, men skidt pyt med det.

Der er også blevet tid til nogle timers intensiv lytning. Og jeg synes generelt at det er en meget homogen højttaler, som ikke har nogen ubehagelige peaks.
Det er dog tydeligt at der mangler noget bund, men det har jo nok noget med størrelsen at gøre og da jeg altid spiller med sub, så gør det ikke så meget.

Jeg har meget svært ved at vurdere hvor godt i rent faktisk lyder. Jeg har nemlig en oplevelse af at nogle sange lyder afsindig godt, hvor andre lyder lidt tamme og uden den skarphed, som jeg har hørt sangene med før. Det kan måske have noget at gøre med de 2 små dyk, som der er på frekvenskurven i mellemtone området.





som Sync foreslog skfitede jeg 3,9 modstanden på diskanten ud med en 3,3, da jeg stærkt regnede med at det ville være i min lyttesmag. Men jeg overvejer at prøve med 3,9 istedet, i håb om at den bliver jeg mere skarp i øvre mellemtone.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2009 at 09:15
Hey,

Der vil være musik der lyder kedeligt, når højttaleren "stiller skarpt". Ligesom der vil være musik der kommer til live.

Jeg plejer at bruge noget "Allan Taylor", "Lisa Ekdahl" osv. Noget man ved er optaget ok. 

Ellers må du invitere nogle københavner DIY'ere på besøg og få noget feedback :)
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2009 at 09:46
Jo bedre højtaleren er, jo mere lægger man mærke til gode og dårlige optagelser. Det høres virkelig på Kings Of Leon´s nyeste cd. Der er der utrolig stor forskel på de enkelte lydspor.
 
Mvh
Rune
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2009 at 15:32
Jeg synes mine højttalere spiller alt musik godt, sÃ¥ dÃ¥rlige indspilninger lyder ikke dÃ¥rligt, men selvfølgelig heller ikke nær sÃ¥ godt som de gode. Men direkte kedeligt eller ringe, bør de ikke lyde..
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2009 at 17:24
Nu er lydkilden vel ikke computeren med blandet .flac og 128kbps mp3'er ? :)

Edited by Baby Strong - 08 Okt 2009 at 17:24
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Okt 2009 at 21:27
Man er altid velkommen til at komme og lytte og se på konstruktionen, man smider bare en besked Smile

Jeg tænkte også på om ændringen bare ville ændre på hvilke sange der lyder godt og om det evt kunne være dårlige optagelser.

Ang. kilden, så bruger jeg både min Denon 3930 til mine cdér, men bruger også computeren, hvor jeg har rigtig gode optagelser i .flac, som overføres digital til min denon AVR 3805.

Så kilden er den/de samme som jeg plejer at bruge, så det burde ikke være leddet, som påvirker min opfattelse af musikken i forhold til min referencer, altså tidligere højttalere, som jeg har spillet på samme setup.

Men som sagt, så er man meget velkommen til at komme forbi til lidt musik, kig og kaffe/øl what ever Tongue


Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2010 at 17:33
Her er et par billeder, da de andre er blevet slettet fra serveren:








Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2010 at 21:42
Hej Ploug, og tak for billederne.
Blev du tilfreds med dem eller synes du stadig at der er noget der halter lidt?
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mar 2010 at 00:11
Velbekomme.

Jeg må sige at jeg er blevet godt tilfreds med dem. De har udviklet sig mig tiden og det har gjort mellemtonen mere åben og homogen højttaler.

Nu kan jeg ikke se, hvor du bor, men du er velkommen til at komme forbi til en lytter.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 567

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz