Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: DIY øvelses højttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


DIY øvelses højttaler

 Post Reply Post Reply Page  <1 4567>
Author
Message
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DIY øvelses højttaler
    Posted: 21 Sep 2009 at 23:21
Hey Sync.

Nej, jeg har ikke fået prøvet dit filter endnu. Har haft rigtig meget at se til de sidste 14 dage.

Nej, derimod har jeg ikke så travlt de kommende 14 dage og har tænkt at jeg skulle prøve det der. Jeg får i hvert fald købt stumperne hos Kim i løbet af ugen.

Jeg vender også lige tilbage ang det der imp filter. Jeg var ikke helt med på, hvor det præcist skulle sættes ind.

Jeg er meget spændt på, hvor anderledes dit filter vil lyde.
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Sep 2009 at 08:36
SÃ¥ fik jeg købt alle stumperne igÃ¥r og det kommer til at fylde noget mere end det nuværende filter Tongue Men jeg mÃ¥ jeg prøve at organisere det lidt bedre.

Men jeg har lige et spørgsmål. Så vidt jeg har kunnet forstå skal man vende spolerne, så de har forskellige akser, så magnetfelterne ikke påvirker hinanden.

Men hvad gør jeg nu, hvor mit filter kommer til at indeholde 5 spoler? Skal jeg så sætte de sidste sådan halvvejs mellem 2 ordinære akser (x og y) Hver sin vej selvfølgelig.

Jeg håber at det giver mening, trods at det er lidt kluntet beskrevet.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Sep 2009 at 08:46
Hey,

Jeg plejer at dele filteret op i to, og sætte det ene i top og det andet i bund af kabinettet. 
Men ellers ja, så gør man det så godt man nu kan. Et er det ideelle, et andet når man står med håret i kassen (højttalerkassen LOL).
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Sep 2009 at 20:54
Arhh, ja det er da en mulighed, som jeg vil overveje Smile Men igen kan jeg se at det havde været meget nemmere, hvis jeg havde monteret 2 sæt terminaler pÃ¥ højttaleren.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Sep 2009 at 08:38
Hey,

Ja, biwire pÃ¥ udviklings højttalere er et must. Tongue
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2009 at 13:31
Troels G har udfærdiget en fin artikel om hvad man må og ikke må mht. placering af spoler ifht hinanden.
 
 
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Sep 2009 at 13:43
Mange tak friman! Det vil helt sikket være til hjælp når filteret skal samles.
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2009 at 15:49
Hey Sync..

Ang det der imp led. Kan jeg så bare sætte det ind over plus og minus før filteret, da jeg jo ikke har biwire?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2009 at 16:01
Originally posted by Clploug

Hey Sync..

Ang det der imp led. Kan jeg så bare sætte det ind over plus og minus før filteret, da jeg jo ikke har biwire?

Ja, du kunne faktisk sætte det over udgangs terminalerne på din forstærker, hvis du ville.
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2009 at 16:19
Okay, men det tror jeg nu ikke at jeg gøre ;)

Tak for svaret!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz