Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: DIY øvelses højttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


DIY øvelses højttaler

 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Message
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DIY øvelses højttaler
    Posted: 04 Aug 2009 at 22:50
Takker. Ja, det er almindelig trælim jeg har brugt.

Bare lige for god ordens skyld, så er det ikke tape jeg har brugt, men nogle spænderemme jeg havde liggende. Men tape vil helt sikkert også kunne gøre det.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 23:19
De er superflotte! Lav endelig et sæt ekstra til mig hvis du keder dig LOL
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2009 at 07:11
Det ser rigtig godt ud Clap. Flot resultat af en øvelses højttaler.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2009 at 08:38
Mange tak skal i have.

@ Kappen: Jamen jeg skal nok sige til hvis jeg spontant kommer til at lave et ekstra sæt Wink

@ Busk: Ambitionerne for denne øvelses højttaler har fra begyndelsen været sat højt, så jeg kunne presse mine kompetencer mest muligt og lære så meget som muligt at de "fejl" jeg nu har lave.
Dette har jeg gjort, for at jeg i mit næste projekt kan komme markant tættere på den perfekte højttaler for mig Tongue
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2009 at 08:48
Originally posted by Clploug

Mange tak skal i have.

@ Kappen: Jamen jeg skal nok sige til hvis jeg spontant kommer til at lave et ekstra sæt Wink

@ Busk: Ambitionerne for denne øvelses højttaler har fra begyndelsen været sat højt, så jeg kunne presse mine kompetencer mest muligt og lære så meget som muligt at de "fejl" jeg nu har lave.
Dette har jeg gjort, for at jeg i mit næste projekt kan komme markant tættere på den perfekte højttaler for mig Tongue
Sådan skal det være, det kan jeg li at høre, der er intet galt i at sætte målet højt og så lære noget af det, det er den eneste vej, ellers kommer man ikke videre Thumbs Up.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2009 at 11:14
Så blev der givet første gang lak og som forventet skete der et dramatisk farve- og strukturskift og hvis alt går efter planen, bliver det super flot til sidst.






Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2009 at 11:26
Smukt Clap
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
belgarion View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 10 Jul 2009
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote belgarion Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2009 at 12:58
De ser rigtig flotte ud.
Hvordan har du regnet volumen ud?
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2009 at 18:12
Jeg har brugt programmet WinISd og sammenlignet det med, hvad andre rundt omkring har skrevet at de har regnet frem til.

Programmet sagde at volumen skulle være 25L, men mit er dog kun ca 20L og fyldt med del dæmpe skum.

Edit:

Hvis du mente hvordan jeg udfra formen fik regnet volumen ud, så er det regn matematik.

Da de buede sider har en radius på 22 cm, så skal man har regne arealet ud ved hjælp af formlen for et cirkelafsnit og arealet for den trapez der udgør resten af top/bund og så gange det samlede areal med højden Tongue (trapezen udgør bare et rekangel og to 90 graders trekanter, hvilket jo er simpel matematik).

Jeg håber ikke at det blev for rodet Geek


Edited by Clploug - 06 Aug 2009 at 14:26
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2009 at 17:33
Her er der så en halvvejs status med lakeringen og jeg synes stadig at det ser fornuftigt ud.

Nu har du fået 8 gange og de skal have 8 gange mere.

Jeg havde lidt problemer med lyset på nogle af billederne. Kabinetternes farve ligner mest farven på det første billede.








Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz