Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: DIY øvelses højttaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


DIY øvelses højttaler

 Post Reply Post Reply Page  123 7>
Author
Message
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DIY øvelses højttaler
    Posted: 24 Maj 2009 at 20:11
Hey folkens.

Har længe gået med tankerne om at skulle igang med at bygge igen og nu var tiden så kommet.

Min plan var at prøve kræfter med buede højttalere og bøjelig MDF, hvilket også fungerer meget godt.

Af enheder har jeg valgt SB Acoustic´s 6" bas/mellemtone og vifa XT25 diskant.

Dette projekt er dog dømt til at være et øvelsesprojekt, da jeg undervejs har noteret mig en masse ting, som jeg ville have gjort anderledes, men sådan er det jo så ofte :)

Jeg vil alligevel gerne dele mine billeder af projektet med jer.


Styrket med afstivere og fyldt med bitumen




Rillerne er fyldt med MDF spartelmasse


Front


Bagside

Jeg vil med det samme sige at der godt kan gå nogle dage før jeg får svaret på spørgsmål og det samme gælder med flere billeder af processen :)

Mvh. Clploug
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maj 2009 at 20:54
Ser godt ud, det bliver spænende at følge.
 
m@dsen
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maj 2009 at 21:11
Originally posted by m@dsen

det bliver spænende at følge.
 
m@dsen


Rolig nu, Madsen! Men enig, det ser gedigent ud. Jeg var ikke klar over om de der SBA-enheder nåede at komme på markedet, men det gjorde de altså.


Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maj 2009 at 21:32
Takker.

Ja, der er godt nok gået lang tid før at de enheder kom på markedet. Nu skal det så blive spændende om de lever op til deres ry.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2009 at 15:26
Hey,

Hvordan går det med projektet? :)
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2009 at 20:30
Hey :)

Ja, jeg har godt tænkt på at det er noget tid siden at jeg har givet lyd fra mig. Men nu begynder der snart at ske rigtig meget.

Der har været lidt stilstand pga flere ting, bla. det at jeg ikke har en bil, så det med at få købt og hentet fineren har været en udfordring.

Men nu har jeg fået købt noget finer hos finerkontoret og det blev pyramide maghoni.

Nu har jeg så endelig fået ferie og det er min plan at fineren ryger på har på i løbet af søndag og mandag. Jeg har sat finer på 2 af siderne og det ser rigtig godt indtil videre.
Når det er kommet på skal det lakkeres og det er en længere proces har jeg læst mig frem til, men resultatet bliver jo også derefter....forhåbentlig :)

I mellem tiden har jeg også fået lavet et par porte, som er blevet monteret og som skal males sorte.

Jeg har også fået lavet nogle front-plader med min nye fræser, som er blevet malet blank sort. Der er dog kommet nogle ridser i, hvilket er rigtig ærgerligt. Men det er der jo råd for :)

Jeg har fået taget nogle enkelte billeder af processen, som nok skal blive smidt op når jeg har fået lagt fineren på.

Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 20:31
Som sagt så gjort...

Det er blevet arbejdet med at få fineren på de seneste dage og det begynder efterhånden at ligne noget.

Her har jeg smurt lim på både finer og kabinet, da det var den metode der gav det bedste resultat i mine tests:


Efter limet var tørret blev fineren strøget på, men ikke alle kanter blev lige gode, så her blev der "efter"-limet og sat i spænd:


Her et par billeder af resultatet so far:




Imorgen står den på slibning, slibning og slibning og hvis alt går godt, så også første omgang lak.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 20:50
ClapClapClap
Imponerende resultat.
De ville pynte i enhver stue.
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 21:51
Mange tak! Tongue

Jeg er også selv rigtig godt tilfreds med resultatet indtil videre.

Nu skal der bare lakkeres og måles igennem.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 22:12
Det mÃ¥ jeg sige, det ser rigtig godt ud Clap Jeg havde samme problem med kanterne, det er en god idé med det tape til efterlimning, den vil jeg bruge næste gang. Er det almenlig trælim du har brugt?
 
m@dsen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz