Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Scanspeak diskant skifte forplade
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scanspeak diskant skifte forplade

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scanspeak diskant skifte forplade
    Posted: 31 Aug 2012 at 13:25
Hej. Jeg har et par Scanspeak diskanter - D2904/710002 - silver front - hvor jeg gerne vil sætte en sort forplade på.
Er det bare at skrue de 3 skruer ud og skifte - eller er der noget man skal passe på undervejs?
- morten
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Aug 2012 at 15:36
Jep. Så kan du evt. bruge en forplade fra en XT25.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Aug 2012 at 16:02
Men xt25 forpladen er af plastik, hvor scanspeaks er metal (så vidt jeg husker) 

Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Aug 2012 at 16:05
Det kan du sagtens.
Du skal dog være opmærksom på, at de tre skruer (torx 10) er af typen tap-tight (staves???). Det betyder at de selv skar gevind i magnetsystemets topplade, da frontpladen oprindeligt blev monteret. Desværre sidder sådan en skrue ikke helt lige så godt fast, anden gang den bliver skruet i. Så jeg vil anbefale, at du putter en dråbe lim i hvert hul, inden du skruer den nye frontplade fast. Men brug en lim, der kan løsnes igen.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Aug 2012 at 16:06
Geometrien på forpladen der ligger omkring membranen er ikke uden betydning. Så du skal selvfølgelig have fat i en forplade med samme "kurve" hvis du vil opnå samme resultater som med den gamle.
Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Aug 2012 at 21:18
Tak for svar.

Mht. Den nye forplade så har jeg original sort plade i sort.

Jeg var bare bange for at der kunne være risiko for magnetisk olie eller andet blev forrykket eller andet.

Morten
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz