Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio The Stand
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio The Stand

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 11>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio The Stand
    Posted: 30 Aug 2012 at 11:11
Hey,

Hehe, det er nu ikke sån jeg måler. Er du sikker på at du kan måle dybt? Her har du i basområdet kun bølgelængden til dybde af kabinettet ekstra. 

Jeg stiller højttaleren på en stander så højt som mulig (midt imellem loft og gulv) men har højttaleren liggende ned på standeren. Derved har alle enheder lige langt til loft og gulv. Ved små højttalere giver det ikke så meget, men ved 3 vejs giver det en del da bassen bliver løftet en del højere op.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Aug 2012 at 11:59
ahhh okay, det gik sku eller bedre end normalt vil jeg sige, men prøve da lige det andet også hehe.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Aug 2012 at 13:57
Du får mere ud af, at ligge højtaleren på gulvet på den ene side, og så placere mikrofonen plant med gulvet foran højtaleren.
Derved ankommer den reflekterede lyd fra højtaleren samtidigt med den direkte og reflektionen forstyre derfor ikke målingen.
Giver det mening?
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Aug 2012 at 15:16
Originally posted by ham_den_lange

Du får mere ud af, at ligge højtaleren på gulvet på den ene side, og så placere mikrofonen plant med gulvet foran højtaleren.
Derved ankommer den reflekterede lyd fra højtaleren samtidigt med den direkte og reflektionen forstyre derfor ikke målingen.
Giver det mening?
Ja det gør.
Må overtale konne til at lave en tilbygning med et rum på 19*19*19meter LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Aug 2012 at 17:31
Originally posted by The Audiophile

Først og fremmest.... total sprøde speakers som altid fra din hånd.

Har fulgt dig på Hifi4all og av-t.
Har et spørgsmål som jeg ville have stille på avt men det er jo lukket nu.

Er du ikke bange for at der er nogen som sidder og kigge med og ser alt dit dyre grej og tænker... det kunne vi da godt hente i aften/nat.

Det ville jeg være. Man kan jo let slå din adresse op.

På dine billeder kan man jo se at du ikke købe dine ting i bilka.

The Audiophile.
Takker

Jo den risiko er der jo altid.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Aug 2012 at 17:59
Skriv sådanne ting på privat beskeder tak.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Aug 2012 at 18:54
Originally posted by Busk

Skriv sådanne ting på privat beskeder tak.
Hej Busk,
 
Er du kommet så langt at du kan fortælle om dine nye små yder væsentligt bedre end de små 12L Sony'er. Du har jo ca. 7 liter mere at gøre godt med nedad :)
 
Er lidt tændt på projektet, men vil vælge en anden port-løsning til mit brug. Kommer der evt. målinger i nær fremtid?
 
Edit: kan se min PB røg i forum, var ment som PB LOL men har valgt at lade posten stå.
 


Edited by Mik112 - 31 Aug 2012 at 18:58
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2012 at 09:10
Originally posted by Mik112

Originally posted by Busk

Skriv sådanne ting på privat beskeder tak.
Hej Busk,
 
Er du kommet så langt at du kan fortælle om dine nye små yder væsentligt bedre end de små 12L Sony'er. Du har jo ca. 7 liter mere at gøre godt med nedad :)
 
Er lidt tændt på projektet, men vil vælge en anden port-løsning til mit brug. Kommer der evt. målinger i nær fremtid?
 
Edit: kan se min PB røg i forum, var ment som PB LOL men har valgt at lade posten stå.
 
Portløsningen giver en fantastisk kobling til rummet.
Og ja i forhold til de små sony, så er det væssentligt mere output nedad til, man har faktisk tanken og man har sub på.
Målingernerne er lavet bare ikke postet endnu.
 
Den besked der røg herinde den anden dag er ikke ret sjov. Den blev fulgt op af flere PB fra manden senere hen, og er nu politi anmeldt, har resulteret i at der er bestilt alarm, grejet jeg havde stående er flyttet ud til en ven. Ungerne sover i vores soveværelse, da de har værrelse tættets på indgangne i huset. Vi sover pt med hængelås på indersiden af soveværelset. Politiet få senere idag IP adressen fra der hvor der blev skrevet til mig.
Dette er blevet taget meget seriøst, måske det var en joke, men har gjort at hele huset har det skidt og nærmest ikke sover om natten.
 
Så om det er en joke eller reelle beskeder om at folk vil bryde ind hos mig om natten og stjæle mit udstyr, er en meget ubehagelig oplevelse. Og lige gyldigt hvad så kikker politiet på det meget seriøst.
 
Og det ændre nok også meget på om jeg skriver mere om mine projekter på nettet fra nu af.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2012 at 15:50
Hey,

Det er en kedelig udvikling. Man må håbe det ikke har hold i virkeligheden, men bare en der ville have opmærksomhed. Få noget alarm og video overvågning op og lad værre med at fodre kamphunden når du går i seng.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Sep 2012 at 22:27
Rigtig træls, Busk. Det bliver sgu trist, hvis du stopper med at updaterer dine projekter. Det bliver et stort tab for forumet ihf.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz