Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Målinger
  New Posts New Posts RSS Feed: TNT Diva revisited
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


TNT Diva revisited

 Post Reply Post Reply Page  <1 234
Author
Message
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: TNT Diva revisited
    Posted: 19 Jun 2009 at 10:29
Originally posted by Frost

Jeg har opbygget min "probe" på præcis samme måde som dit diagram Madsen, og kan fortælle at det virker i JustMLS.
Mvh
 
 
Jeg har ikke selv bygeet den endnu, men det bliver det næste jeg skal. Jeg kan heller ikke få mine målinger til at virke. Jeg harr samme lydkort som Joesch, men nu vil jeg prøve at måle uden externt lydkort, så må jeg se om det bliver bedre.
 
m@dsen
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jul 2009 at 10:48
Hva´ så Joesch, kunne du bruge det diagram til noget, og er du kommet videre med dine målinger af impedancen?
 
m@dsen
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jul 2009 at 23:17
Thumbs Down Nej, desværre har jeg ikke fundet en løsning. Jeg har ellers fået loddet stumperne op på et stik der virker! Men resultatet er lige så nedslående. Og så må jeg indrømme, at jeg har brugt tiden på andre ting i stedet.

Vi har vores problemer med impedansen, hr. M@dsen Wink

Jeg kan lige prøve, at rigge det op for at lave en hurtig gif - måske er der en, der kan sige noget om, hvor problemet ligger.


Edited by joesch - 12 Jul 2009 at 23:18
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jul 2009 at 08:49
Ja problemer er der nok, det er ikke nemt at være selvbygger LOL Det kunne være sjovt at en måling, så læg endelig et billed op.
m@dsen
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jul 2009 at 10:57
Hey,

Så lige denne her : 

Det er billigt. Jeg har præcis samme udstyr.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jul 2009 at 11:10
Her har jeg sat mit næsten prof måle-rig på en lille Eltax 2-vejs Embarrassed Jeg havde ikke lige lyst til at svinge loddekolben igen, men resultatet var det samme da jeg i sin tid måle enhederne. Jeg har heller ikke kalibreret, det har jeg prøvet og det flytter ikke noget. Jeg kan regulere indgangsniveauet, så et eller andet sker der.



Det er nok svært at se noget ud fra dette billede, men sådan har jeg loddet det sammen. Forstærker + --> rød. Højttaler + --> hvid. Højttaler/forstærker - på det sidste næb.


 
Hvad siger du så, m@dsen?!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz