Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Målinger
  New Posts New Posts RSS Feed: TNT Diva revisited
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


TNT Diva revisited

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: TNT Diva revisited
    Posted: 15 Jun 2009 at 23:56
Mange tak Embarrassed
Jeg har planer om at få samlet det hele i løbet af ugen. Så skal jeg nok lige smide et par bedre billeder op.
Du har ikke en modstand du evt har haft brugt i et delefilter? værdien behøver jo kun at være cirka, da man jo kan taste den præcise værdi ind i programmet.
 
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2009 at 09:43
Så er det slut! Min karriere som ht-bygger er afblæst. Jeg fandt en 27 ohm modstand igår og baksede med at få det til at virke. Det gjorde det bare ikke... Nu er højttalerne samlet med det oprindelige filter igen og der er ryddet op. Jeg giver det vel en chance til på et tidspunkt, men ellers må jeg finde andre veje til at få målt impededansen. Jeg har to-tre projekter, jeg gerne vil realisere, så jeg føler ikke behovet for at tage avanceret elektronik hjem fra USA. Billig målemikrofon til salg Dead

Kan det være, fordi der kun er den sædvanlige mikrofon-indgang i mit lydkort?

Vi gjorde et forsøg, men patienten døde. Tak for hjælpen.


Edited by joesch - 17 Jun 2009 at 09:44
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2009 at 10:24
Hey,

Hvad er det præcis der går galt? Og hvad går ikke galt?
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2009 at 12:46
Hej joesch,
 
Rolig nu. Selvfølgelig kan det bringes til at virke.
 
Har di lydkort ikke en 3 forbindelser?
 
Grøn = line-out
Blå = line-in
Rød = mikrofon in
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2009 at 13:42

Når du laver impedansmålinger så bruger du vel line in på lydkortet ik? Har du ikke et diagram over din "probe" du bruger til at lave impedansmålinger.. så kan jeg sammenligne med den jeg har lavet.

jeg synes da det er synd at droppe projektet når du nu har fået målemic og det hele.. Impedansmålingen burde være til at lave.
Alternativt så tror jeg at Syncronic måske har et link til en usb impedans fætter som skulle være rimelig let at bruge.
Mvh
 
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2009 at 16:42
Ha ha. Ja, ja, jeg skal nok komme ind i kampen igen. I værste fald ville det blive noget med at bestikken en anden til at stå for impedansmålingen. Line nu er der bare dømt time out. Oven i rodet med højttalerne stod min harddisk pludseligt af her forleden dag, så det kostede også en del (uønsket) arbejde at få alt tilbage på plads, reinstalleret de vigtigste ting osv.

Jeg har måske en mulig fejlkilde. Mit mini-jack stik har muligvis ikke kunnet klare den sidste lodning. Selv om det ser ok ud (ingen synlige kortslutninger e.l.) prøvede jeg lige at måle på det og den ene side er vist død. Måske noget af det plastic isolation er smeltet et sted? Jeg må jo hellere prøve at lave en nødlodning og måle et eller andet her i aften Wink Under alle omstændigheder skal jeg lige forbi Brinck og købe lidt stumper.

Mht. line in - det der er på Cube'n er vist desværre sådan en mikrofonindgang til Skype-mikrofoner osv. og jeg ved end ikke om den overhovedet kan bruges til formålet. Jeg købte lydkortet fordi det er eksternt (minus støj), skulle gå uden om Microsoft-forstyrrende mellemled og i øvrigt være godt til daglig brug. Det virker tilsyneladende fint til frekvensmåling, men det er ikke sikkert jeg får det til at spille til impedansmåling. Den realistiske løsning er nok, at jeg køber et lydkort med ren line in til min pc - mit eksisterende SB Live! er så gammelt at den nyinstallerede Vista ikke vil kendes ved det.
 
Frost: Jeg har lavet Justmls-proben med 47k og 10k.

Jeg vender tilbage når der er nyt!


Edited by joesch - 17 Jun 2009 at 16:44
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2009 at 17:58
Tror der er mange, inkl. mig selv, der gerne vil springe til med en hjælpende måling, når du har mod på det igen, hvis alså du ikke bor i skagen.
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jun 2009 at 20:30
Status: Mini-jack repareret - tjekket, at der er hul igennem. Rec level i Justmls justeret. Men det resultat jeg får kan bedst beskrives som en gang bølgeskvulp eller måske sådan et klassisk oscilloskop "prøvebillede". Ca. 8-10 bakke/dale, der svinger mellem 5-20 ohm.

--> Busk. Takker. Jeg skal nok få målt på den ene eller anden måde. Jeg satser på, jeg får knækket nødden før eller siden. Jeg vil jo gerne lære at gøre det selv. Det er jo ikke cool, at kunne lave frekvensmålingerne, men ikke impedans. 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jun 2009 at 11:36
Hej Joesch.
 
Jeg ved ikke om du kan bruge det her til noget, men det er hvad jeg har fundet.
 
 
Det er taget fra denne side
 
m@dsen
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jun 2009 at 12:06
Jeg har opbygget min "probe" på præcis samme måde som dit diagram Madsen, og kan fortælle at det virker i JustMLS.
Mvh
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz