Forum Home Forum Home > Andet > Gode ideér, ris og ros
  New Posts New Posts RSS Feed: DK DIY messe?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


DK DIY messe?

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: DK DIY messe?
    Posted: 26 Jun 2012 at 12:48
Hey,

Jeg har grublet over det før, og blev nu mindet om det igen af en herinde fra.

Hvad siger folk til at vi prøver og få en DIY messe på benene?

Lidt tanker :
  • Brugtsalg marked ala  http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=862&zoneid=1 fra 2004 hvor folk med overskudslagre kan købe en stand
  • DIY forhandlerne i DK m.m har stande med fremvisning
  • Foredrag forskellige klokkeslæt, på dagen med diverse emner
  • Fremvisning af DIY projekter fra ejermænd
  • Legeområde hvor man med måleudstyr kan prøve og spørge løs
  • En DIY konkurrence med 2-3 klasser
  • Måske noget bilhalløj (bob bob bob)
Hvad er folks tanker? Idéer? Lokaler? Lokation? 

I Tyskland, USA osv er det stort. Faktisk er der en af slagsen om to uger i Ohio :
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jun 2012 at 13:50
Der er ihvertfald fuld opbakning herfra. Jeg er bare bange for at der ikke er nok selvbyggere i DK, til at lave andet end en hygge-dag med en 10-20 stykker.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jun 2012 at 14:01
Hey,

Så vidt jeg ved, var der rigtig mange med til det stumpemarked. Men det kræver selvfølgelig en del at "markedsføre". 
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jun 2012 at 21:42
Nå!! Henrik så fik jeg inspireret dig!

Man kunne jo evt slå sig sammen med dem der afholder vintage audio træf eller plade børs. Jeg tænker også lidt at man måske kunne få butikker med på at udstille, og måske gå lidt bredere ud og annoncere med det.
Jeg tænker noget dejlig afslappet lige som Supertræf Viborg  Hifi klub arrangere.

3 klasser i højttaler byg tror jeg er for meget til, at der bliver "kød" på alle klasser. Hvorfor ikke bare sige hver side må maks koste 1000kr pr side i ny priser for enheder, så mange som mulig kan være med, og ellers er der frit slag!! Duelund komponenter, modifikationer af enhederne, 27 vejs system osv ..... :-)
Så kunne man evt se om, man kunne finde 2-3 uvildige dommere.... Alt i alt skal det jo bare være for sjovt!


Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2012 at 08:57
Hey,

Jeps :)

Ja tænkte også vi skulle have fat i alle som hifi4all, nerds, alle forhandlerne, klubberne osv. Man kunne måske forsøge at arrangere noget bus halløj fra kanterne hvis der er nok til at køre med.

Måske man skulle betinge, at de der er med i konkurrencen skal et par dage inden forbi og få deres konstruktion målt igennem. Ellers tror jeg der kan gå meget tid med det. Oder was?

Jeg har snakket med Torben fra Frequence, og han er meget med på idéen. Vil lige tage kontakt til DAT og høre dem også. RABU er jo med som Kappen siger. Så er der firmaer som soundfix, basrep, højttalerbutikken osv man kunne høre. 

Tænker ikke arrangementet skal give overskud. Målet i første omgang må være at få det stablet på benene, og få folk til at komme. 

Jeg prøver og ringe rundt og høre ad. Så skal vi have fundet et sted at være. 
Hvad syntes folk? Midten ala fyn?
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2012 at 20:35
Betyder det noget, hvordan konkurrence højttalerne måler, hvis ellers man har den der lyder bedst :-)

Man skal vist have et meget afklare konkurrence regl sæt hvis man vil ud i det.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2012 at 20:47
Snakkede faktisk med Rune idag da jeg kørte hjem om netop konkurrencen. Vi snakkede lidt om man skulle have et par dommere der gav deres "top 10" og så skulle puplikum kunne stemme på deres. Sån lidt xfaktor agtig :) ?
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2012 at 21:18
Hehe Jeg synes nu kun det skal være gæsterne der giver deres stemme på en seddel, som man så kan putte i en stemmekasse i løbet af dagen ;) 
Hilsen Rune


Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2012 at 22:57
Originally posted by Hylle

Betyder det noget, hvordan konkurrence højttalerne måler, hvis ellers man har den der lyder bedst :-)

Man skal vist have et meget afklare konkurrence regl sæt hvis man vil ud i det.

Det skal selvfølgelig være lyden der afgør om den er god eller ej. Har man en højttaler der måler "godt" (hvad end det skal betyde - trods jeg har mine egne overbevisninger) men lyder skidt, ja så må den jo måle skidt i og med at man har gjort noget galt et eller andet sted (garanteret ikke on-axis frekvensgang.)
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2012 at 23:08
Originally posted by Hylle

Betyder det noget, hvordan konkurrence højttalerne måler, hvis ellers man har den der lyder bedst :-)

Man skal vist have et meget afklare konkurrence regl sæt hvis man vil ud i det.


Hvis de lyder godt, må de måle godt, ud fra betragtning om at det der kan høres kan måles. Men, det er ikke sikkert, vi ved, hvordan vi skal måle det. Så enig - lad os holde os til at de skal lyde godt Wink.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz