Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Roky SP95 klon 18W8531 port tuning spørgsmÃ¥l
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Roky SP95 klon 18W8531 port tuning spørgsmål

 Post Reply Post Reply Page  <1 456
Author
Message
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roky SP95 klon 18W8531 port tuning spørgsmÃ¥l
    Posted: 17 Mar 2013 at 22:18
Jeg har købt 1,5*2,5 meter syntetisk porøst uldvat i den lokale stof/garn butik for 75 kr, som jeg har forsøgt frem og tilbage med de sidste par dage. Jeg synes dog ikke at jeg kan høre den store forskel. Højttalerne stÃ¥r som hvor de plejer, og det er kun den ene som jeg ændrer pÃ¥. 
Umiddelbart sÃ¥ er det eneste hørbare at højttalerne lyder noget klemt/hidsig i mellemtonen, hvis jeg har for meget uldvat lige bag enheden sammen med bølgeskum - OgsÃ¥ selvom den IMO godt kan nÃ¥ at fÃ¥ luft til porten. 

Uden bølgeskum lige bag enheden, synes jeg at anslag på en lilletromme (med en "normal" trommestik) lyder lidt hidsig. Den spænder jo over en del Hz, så hvor det lige er er svært at vide.

Jeg har desværre ikke nok bølgeskum til at prøve at fylde det meste af højttaleren ud. Jeg har nok til bag enheden og sÃ¥ et stykke pÃ¥ 30*20 cm til hver. 

Referencen spiller i 27 Liter, med en 60*140 mm dobbeltkonisk port.


Edited by Roky - 17 Mar 2013 at 22:21
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mar 2013 at 08:05
Hvis du mangler bølgeskum så har jeg en røvfuld til at ligge du godt kan købe noget af
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mar 2013 at 17:58
tak, det vil jeg skrive bag øret
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 456

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz