Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio Ref projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio Ref projekt

 Post Reply Post Reply Page  <1 111213
Author
Message
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio Ref projekt
    Posted: 12 Maj 2013 at 20:10
Der er ingen der kan lave et "gæsteværelse" helt som Busk!
Jeg kommer gerne som gæst - det er helt sikkert Wink (men der er selvfølgelig lidt lang når man bor i Paris!)
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maj 2013 at 23:19
Cool
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2013 at 06:55
Takker, man prøver jo sit bedste for at lade sine gæster have det godt. Big smile
Faktisk stod der i et par år et komplet rega anlæg med mono blokke osv. plus et sæt kef refference model one derinde. men det har svigermor købt nu hvor hun er flyttet i lejlighed, så hun spiller på det når hun hører sin klassiske musik. Og nu har hun faktisk købt Busk Audio The Stand som jeg spiller på nu og som er vist på billederne, jeg skal dog lige lave dem færdige, men filtrene er nu på plads, så skal jeg bare have hentet en del 21mm finsk birk, så filteret kommer i sine egen kasse med facetter osv. på.

Og jeg er også igang med at lave filtre til min vens udgave af The Stand, hvor han har fået et sæt Morel MDT32S diskanter i. men det kommer der billeder af senere.

Busken
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2013 at 08:09

Hmmmm, tænk at have en svigermor med udpræget hifi sans...   Det ville give helt andre diskussioner ved familiesammenkomsterne... Cool

Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2013 at 08:34
hahahaha jeg er vist stadig anset som en tosse med uhørt dyrt udstyr til at høre musik på. Svigermor kan godt lide gode lyd og vil egentlig helst bare have kvalitet og kan højttalerne så blive leveret af hendes svigersøn, ja så er hun ekstra glad. Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2013 at 09:19
Mine svigerforældre kiggede i sin tid med dyb mistro og undren på et par særdeles velvoksne T/L kasser, der fyldte halvdelen af en lille stue i vores første lejlighed....  Og da jeg så nævnte at jeg sagtens kunne underholde deres datter, da jeg havde +300 LP'er, blev de lidt tavse..  Wacko    
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maj 2013 at 09:34
Thumbs Up
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Svend View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Nov 2011
Location: Kgs. Lyngby
Online Status: Offline
Posts: 290
  Quote Svend Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2013 at 15:47
Kommet videre med projekterne?? 
Buede sider, c-coils og stepped baffel er vejen frem..
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2013 at 15:50
Nej ikke endnu.
Skal lige igang med rummet det skal stå i først, men det kommer der nok en lille tråd om også, da det bliver ret specielt.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2014 at 16:53
Projektet fortsætter og tager en lille drejning her: http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1433&PID=17518#17518
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 111213

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz