Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: mÃ¥ling af frequencen af lydkort
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


måling af frequencen af lydkort

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: mÃ¥ling af frequencen af lydkort
    Posted: 14 Maj 2009 at 12:34
Jeg har målt mit lydkort i min bærbar og mit externe lydkort. der er stor forskel.
 
Den blå er det externe, og den røde er det i den bærbare. Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der se om det er godt nok. Som jeg ser det er det externe det bedste, er det rigtigt set.
 
m@dsen
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maj 2009 at 15:03
Det er lidt sjovt at dit interne lydkort har det dyr ved ca 13Khz.. Det har mit nemlig ogsÃ¥.. dog kun nÃ¥r jeg mÃ¥ler ved 44Khz samplefrekvens. Hvis jeg gÃ¥r op i 48Khz er der ingen problemer overhovedet..  Det kan mÃ¥ske have noget at gøre med Kmixer i windows XP altid resampler til 48Khz og derefter retur til 44Khz. ( Det er forresten noget rigtig L... nÃ¥r/Hvis man bruger computeren til at afspille musik fra.) Vista er ude over det problem, da det benytter en anden mikser end Kmixer.
Umiddelbart så ser den eksternes måling fin ud. Det lille dyk der er i toppen kan JustMLS jo korregere for når du kaliberer. ingen problem der.
Har du fået noget brugbart ud af JustMLS efter sidst du bøvlede med det?
Hvad har du brugt til at lave den testmåling af lydkortene? og hvordan?
 
 
Mvh
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maj 2009 at 10:06
Jeg starter med det sidste. Jeg har brugt HolmImpulse hvor jeg laver en mÃ¥ling mellem udgangen og indgangen, altsÃ¥ en ledning mellem ind og udgangen. Nej jeg har ikke fÃ¥et noget der kan bruges til noget ud af JustMLS, men jeg har en aftale med Kim hos DAT i næste uge, sÃ¥ hÃ¥ber jeg det bliver godt. Jeg tror problemet mÃ¥ske ligger i softwaren, for jeg fÃ¥r en perfekt mÃ¥ling nÃ¥r jeg mÃ¥ler med HolmImpulse. Jeg tror jeg vil prøve at gÃ¥ op til 48Khz og se hvordan det sÃ¥ ser ud.
 
m@dsen 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maj 2009 at 12:36
Hey,

Det er meget vigtig at du følger vejledningen her på siden, når du laver målinger til brug i LspCAD. Det kan godt være du skal gøre Kim opmærksom på dette.

Men hvorfor dur Holm målingerne ikke? Kan de ikke eksporteres til txt filer? Ellers tror jeg da Holm måske kunne logges til at lave en lille opdatering :)

For mig at se, ser dine Holm målinger meget fine ud. Det er bare vigtig at du ikke har flyttet mikrofonen. Jeg benytter også samme gatning på alle målinger for at være sikker, men der har kappen vidst gjort flere eksperimenter end mig. Måske han kan uddybe.
Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maj 2009 at 19:35
Hej m@dsen
 
HÃ¥bede at jeg kunne følge med i dine fremskridt med justMLS her pÃ¥ sitet, hÃ¥ber nÃ¥r du har været hos DAT ("Bare det var mig der kunne fÃ¥ et lille kursus i justMLS") 
at du vil dele din nye viden med os andre nybegynder, held og lykke  :-)..
 
vh.
Svend
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maj 2009 at 14:28
Originally posted by TJL3W

Hej m@dsen
 
HÃ¥bede at jeg kunne følge med i dine fremskridt med justMLS her pÃ¥ sitet, hÃ¥ber nÃ¥r du har været hos DAT ("Bare det var mig der kunne fÃ¥ et lille kursus i justMLS") 
at du vil dele din nye viden med os andre nybegynder, held og lykke  :-)..
 
vh.
Svend
 
 
Jeg deler meget gerne ud af den viden jeg fÃ¥r Smile Men jeg ved at Kim mÃ¥ler med Clio, sÃ¥ der er vist ikke meget at hente der.
 
m@dsen
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maj 2009 at 14:31
Originally posted by syncroniq

Hey,

Det er meget vigtig at du følger vejledningen her på siden, når du laver målinger til brug i LspCAD. Det kan godt være du skal gøre Kim opmærksom på dette.

Men hvorfor dur Holm målingerne ikke? Kan de ikke eksporteres til txt filer? Ellers tror jeg da Holm måske kunne logges til at lave en lille opdatering :)

For mig at se, ser dine Holm målinger meget fine ud. Det er bare vigtig at du ikke har flyttet mikrofonen. Jeg benytter også samme gatning på alle målinger for at være sikker, men der har kappen vidst gjort flere eksperimenter end mig. Måske han kan uddybe.
 
Jeg ved ikke om jeg kan exportere filerne fra HolmImpulse, jeg prøver senere.
 
m@dsen
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maj 2009 at 16:59
Hej

Har du været forbi HOLM fornylig, der er en ny version af Impulse på banen, hvor du kan kalibrere kortet.

Jeg har kigget lidt på indholdet af filerne og HOLM i sin nuværende form er vist ikke kompatibelt med LapCAD - eller for den sags skyld andre programmer. Jeg tror desværre ikke vi kan bruge det til filterdesign (selv om jeg på ingen måde er noget data-geni Wink) . Kort fortalt, ser jeg et problem i at LspCAD er formateret som absolutte værdier, men HOLM opererer med relative afvigelser.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2009 at 07:40
Jeg var inde hos DAT igÃ¥r, med min pc, lydkort, microfon og den ene højtaler. Vi satte det hele op til en mÃ¥ling, bÃ¥de i HolmImpulse og i JustMLS. MÃ¥lingen med HolmImpulse var lige i øjet Smile men i JustMLS gÃ¥r det galt, der mÃ¥ være noget galt med softwaren blev vi enige om. Nu mÃ¥ jeg have fat i ham svenskeren der har lavet programmet. Men vi endte op med, at Kim mÃ¥ler for mig i Clio i næste ugeSmile. Jeg kan kun sige, at hvis man har brug for hjælp, og bori nærheden af København, skal man ikke tøve med at ringe til DAT.
 
m@dsen
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2009 at 10:16
Nej ham kim plejer altid at være frisk med hjælp eller noget højttaler snak.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz