Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Diagram tydning
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Diagram tydning

 Post Reply Post Reply
Author
Message
BaSsE_- View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 29 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote BaSsE_- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Diagram tydning
    Posted: 29 Maj 2012 at 20:58
Hej alle sammen

Jeg er ny inde for feltet, og har investeret i kit fra rabu-acoustics, men der, hvor jeg går i stå, er ved delefilter, jeg vil rigtig gerne lære at samle et delefilter ud fra et diagram, så hvis der er nogen flinke sjæle herinde, der har lidt overskud til at forklare mig det, vil jeg blive utrolig glad og taknemmelig..

jeg kan her vise diagrammet.

sådan som jeg ser det, så tænker jeg at tegnet under højttaleren er minus/stel og det er det også under 0.150mH ikke?? skal jeg så lode to ledinger på enden af 0.150mH, en til terminal og en til enheden?

men så nedenunder på SB17 Upper, bliver jeg forvirret da der to stelpunkter, plus enheden... så hvis det øverste er korrekt, ja så går jeg sku i stå ved denne her.

og igen den nederste har ikke noget stelpunkt andet en enheden,  skal den så bare monteres direkte til terminal???

ja, jeg er sikkert helt galt på den, så hvis en klog vil komme med nogle input, så bliver jeg utrolig glad...

Mvh
Sebastian


Back to Top
BaSsE_- View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 29 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote BaSsE_- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 21:37
Jeg fandt en tegning som gav mig bedre forståelse, altså alle minus punkter skal samles, og så er det ellers bare og lode resten sammen som på diagrammet ikke??  men jeg kan da ikke lode alle de komponenter sammen på en plade, så bliver den vel for stor ikke?? er det nemmest at lave de to mellemtoner på en plade og så diskanten for sig selv, eller skal alle minus/stel punkter lodes sammen???
Back to Top
schyum77 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 05 Sep 2011
Location: Århus, Danmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote schyum77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 21:54
Hej,

Du skal selvfølgelig tænke på hvor store plader der er plads til i højttaleren. Men at dele filteret op i 2 plader sker der ikke noget ved. Der skal du eksempelvis bare lodde (+ & -) ledning fra terminalen og ud til de 2 plader, altså 2 ledninger af hver.

Husk du kan ikke samle begge mellemtoner på samme plade, da der skal en mellemtone sektion i hver højttaler, og jeg går ud fra du gerne vil have filterene ind i kabinetterne Smile
Det der er vist på dit diagram er hvad der indgår i filter pr højttaler

Og ja alle minus punkter skal samles i sidste ende.

Der er vist noget med nogle regler omkring placering af spoler indbyrdes, så deres magnetfelter påvirker hinanden mindst muligt, men kan ikke lige huske dem på stående fod. Det er vist noget med minimum afstand og spolerne skal vendes væk fra hinanden.
Mon der er nogle der kan forklare nærmere ??
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 21:59
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
schyum77 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 05 Sep 2011
Location: Århus, Danmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote schyum77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 22:01
tak Smile
Back to Top
BaSsE_- View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 29 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote BaSsE_- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 22:28
Jeg kan ikke samle SB17 Upper og SB17 Lower på samme plade fordi jeg skal have en mellemtone sektion i hver højttaler????  ja jeg er jo ikke så skarp til alt der her endnu.
Back to Top
schyum77 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 05 Sep 2011
Location: Århus, Danmark
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote schyum77 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 22:59
Jo, du kan sagtens samle SB17 upper + lower på samme plade hvis der er plads til pladen i kabinettet Smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz