Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Aktiv løsning for noob
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Aktiv løsning for noob

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Aktiv løsning for noob
    Posted: 29 Maj 2012 at 10:06
Jeg skal til at lave en lille SS18W 2-vejs stander. Jeg har fået en mac baseret streaming løsning op at køre, og tænkte at det kunne være sjovt hvis man kunne lave en simpel aktiv løsning med et Ground Sound filter e.l. + indbyggede klasse D forstærkere, og så hægte en airport express på.
 
Er det realistisk for en som mig, der kan lodde et passivt filter sammen, men som ikke har forstand på elektronik? Jeg regner med at betale mig for målehjælp.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 17:32
Det skulle nok kunne lade sig gøre. Kig evt her, for inspiration:

http://groundsound.com/GalleryClausC.php

der er så tilføjet lidt ekstra bund. Men i princippet kunne du med en enkelt DCN24, dele begge dine standere. Det kræver så blot at du har filteret i midten af din opsætning. hvilket måske er lidt upraktisk med ledninger osv.

Men hvad vil du bruge på det?
det koster jo ikke gratis... men det lyder hammer fedt Big smile
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 17:44
Det behøver ikke at være upraktisk med en central enhed, med strømforsyning, DCN, effektforstærkere, Airport og DAC. Faktisk en god ide!

Tja, bum, bum...det bliver ikke billigt. Men det kunne være spændende. 3600 for et kit er ikke afskrækkende. Så skal der findes 4 anstændige forstærkermoduler. 40W vil være rigeligt. Har du et bud på det, Thor?
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 18:24
Passer jo fint så.
Du nævner jo selv digitale forstærkere. Og her skulle du nok kunne finde nogle hypex moduler, til en fornuftig penge. dog skal du nok lige snakke med Robert omkring indgangsimpedanser, når det gælder digitale forstærkere - der skal en lille smule lodning for at det fungere korrekt, så vidt jeg husker.
Jeg bruger selv groundsound forstærkermoduler, så mit passer sammen fra "fødslen" Smile
Hans 4 kanals mushroom forstærker er dog solgt, så du må nok kigge lidt rundt. Med mindre du vil have 2 mindre forstærker stående. Du kan jo lodde både RCA og XLR på filteret. så du kan stort set bruge en hvilket som helst forstærker.
Evt kan du vælge forstærkere så det passer med følsomheden på dine enheder. Her tænker jeg ikke på watt. Men mere på gain-niveau. Men det er dog ikke noget problem, idet at man kan justere gain på DCN-24'eren uden at miste andet end absolut minimal bit-dybde. Har prøvet... og man oplever ikke nogen form for tab i detaljer eller lignende, ved f.eks at dæmpe diskant 4db i forhold til mellemtone.... eller lignende.
hvilke højttalerenheder ville du bruge... og til hvilken konstruktion?

Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 19:43
Har et sæt 8Ω 18W og et sæt SeasT25 m. olie
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 20:36
Hej felsby

41hz.com laver forstærkermoduler, der er fornuftigt prissat.

Der er også de nye Hypex Ncore, som skulle lyde fremragende. De yder dog noget mere end du har brug for, men mon ikke man kan skrue lidt ned for forsyningsspændingen og få den ønskede effekt?

Skal det se stjerne-godt ud, så laver Densen en 4-kanals til 15 af de lange.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 20:41
1000 tak for input. Jeg skal lige sige at jeg ikke spiller spec. højt - men lidt headroom til parties er selvfølgelig en fordel.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maj 2012 at 20:44
Originally posted by felsby

Har et sæt 8Ω 18W og et sæt SeasT25 m. olie


Så ville jeg da kigge på TL versionen af dem her.
http://www.troelsgravesen.dk/Studio101.htm

Ved godt du skrev stander-HT..... men de fylder jo ca det samme på gulvet Wink

Hvis du endelig skulle bruge 15K. Så kan du lige så godt spare 5K og snuppe dem her.... og bygge dem ind i kabinetterne i steder:

http://www.djz.dk/interaktivt/marked/annonce/24025/

Så får du en komplet løsning... hvor du kun skal lodde kabler på enhederne.... desuden er der en ekstra kanal.... til en seperat sub, ekstra bas.... eller hvad der nu kunne være sjov Big smile






Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jun 2012 at 09:38
Evt. to stk 50ASX2 og et stk DCN24 i et lille kabinet ? - og holde GS- og Ice-modulerne i hver deres rum.
 
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jun 2012 at 22:41
ca. pris?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz