Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Højttaler troels gravesen eller?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Højttaler troels gravesen eller?

 Post Reply Post Reply Page  <1 567
Author
Message
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Højttaler troels gravesen eller?
    Posted: 31 Jul 2012 at 17:33
Nogle der har erfaring med limining af finer mod en flade der er spartlet med "finspartel". Har tidligere brugt kontaktlim, men det vil jeg helst undgÃ¥ denne gang. Det er noget giftigt L... 

Helst billigt og nemt at skaffe Big smile 
Kan alm hvid trælim klare jobbet ?
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2012 at 19:14
Ja, det kan det.
Brug en malerrulle til at fordele limen. Ik' brug for meget lim - et tyndt lag, og brug evt. en plade til at presse.
Hvis der kommer for meget lim på, kan det udvikle bobler i finéren.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Jul 2012 at 23:27
Oki cool så gør jeg det. Den er godt nok 4 mm tyk men skal nok have limmængden i mente
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Aug 2012 at 23:02
SÃ¥ fik jeg hardwiret delefilter. Har ikke loddet endnu. Er spolerne placeret ok i forhold til hinanden? Har det nogen betydning nÃ¥r afstanden er sÃ¥ relativ stor ? 



Edited by Roky - 09 Aug 2012 at 23:03
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Aug 2012 at 08:06
Hvis du rejser den op der ligger i højre hjørne, og stiller den 45 grader på den til venstre og den oven over så er du vist home safe.
Ellers ser det da fint ud.

Det har relativt stor betydning. Har selv lavet lytteforsøg med det, og det er tydeligt at de "snakker sammen" når de ligger ned ved siden af hinanden...
Mvh.
Friman
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Aug 2012 at 15:58
enig med friman

men det er en skidt ide at lime dine komponenter fast, bor et par huller i pladen og strips dem i stedet
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Aug 2012 at 10:38
Originally posted by ronnie rasmussen

enig med friman
men det er en skidt ide at lime dine komponenter fast, bor et par huller i pladen og strips dem i stedet


Ja, både og vil jeg sige. Det er altid en god ide og starte med en solid mekanisk fastgørelse, men samtidig er det også en god ide og pladre komponenterne (bortset fra modstandene af hensyn til varme) ind i et ordentlig lag lim/fugemasse med relativt høj viskositet.
Det dæmper mikrofoni, og det er faktisk sådan at du kan høre musiksignalet summe svagt i komponenterne, hvis ikke de dæmpes. Det overdøves selvfølgelig af selve højtaleren, men ikke desto mindre synes jeg det er en god ide at helt undgå mikrofoni i videst muligt omfang, og det koster jo ikke alverden....
Mvh.
Friman
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2012 at 15:32
Originally posted by friman

Originally posted by ronnie rasmussen

enig med friman
men det er en skidt ide at lime dine komponenter fast, bor et par huller i pladen og strips dem i stedet


Ja, både og vil jeg sige. Det er altid en god ide og starte med en solid mekanisk fastgørelse, men samtidig er det også en god ide og pladre komponenterne (bortset fra modstandene af hensyn til varme) ind i et ordentlig lag lim/fugemasse med relativt høj viskositet.
Det dæmper mikrofoni, og det er faktisk sådan at du kan høre musiksignalet summe svagt i komponenterne, hvis ikke de dæmpes. Det overdøves selvfølgelig af selve højtaleren, men ikke desto mindre synes jeg det er en god ide at helt undgå mikrofoni i videst muligt omfang, og det koster jo ikke alverden....

jamen jeg kan da KUN være enig med dig med mikrofoni og sådan.

men en anden ting er sÃ¥ at bruge lim, der kan man med fordel bruge varmlim, det kan fjernes igen ved at dryppe sprit pÃ¥ limens kant og sÃ¥ trækker man den lige sÃ¥ fint af 
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 567

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz