Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Højttaler troels gravesen eller?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Højttaler troels gravesen eller?

 Post Reply Post Reply Page  <1 4567>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Højttaler troels gravesen eller?
    Posted: 15 Jul 2012 at 18:43
hvor tyk er baflen (forpladen)? Det betyder meget for hvor meget fræsning der er nødvendigt.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jul 2012 at 22:47
Den er 36 mm (16 + 16 mm MDF + 4 krydsf).
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2012 at 08:37

Jeg formoder du har tænkt dig at anvende islagsmøtrikker, til montering af enhederne, som du skrev om i et tidligere indlæg.

Der hvor du har islagsmøtrikker pÃ¥ bagsiden, er det uhensigtmæssigt at lave affasning da montering af islagsmøtrikkerne vanskeliggøres. Mellem islagsmøtrikkerne kan du, nÃ¥r du anvender islagsmøtrikker, fræse sÃ¥ dybt at der stÃ¥r ca. 5 mm kant tilbage.
 
Se evt. trÃ¥den "Friman`s speaker version X" der er billder der illustrerer dette.


Edited by Larsen - 16 Jul 2012 at 09:27
Altid på vej...
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2012 at 10:26
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2012 at 10:56
på Ronnies fine billede ses det at den forreste plade (fræset som Larsen foreskriver) er så tynd, at man egtl. kunne have ladet den være, og så bare fræse i den tykke bagplade. Men Roky skal nok fræse i begge MDF pladerne.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2012 at 15:36
Jeps jeg købt indslagsmøtriker - Samt skruer der kan nå hele vejen gennem pladen.

Jeg har både en cove bit og en 45 grader bit. Ingen af dem kan dog nå at fræse alt af til enheden. Så er det vel en lignende kombination som på Ronnies link at jeg skal bruge ?

mht til olie/behandling af birkekrydsfiner er der nogle som har nogle gode erfaringer? - evt bestemte typer olier. Jeg kan godt lide den farve de har nu, så tænker ikke at de skal bejses i første omgang. Det skal lige nævnes at de ikke bliver lakeret...
 
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2012 at 20:21
Jeps kombinationen vist på Ronnies link er fin.
Oliebehandling er også helt fint til birkekrydsfiner, bliver ganske pænt og slidstærkt.Smile
Altid på vej...
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jul 2012 at 22:15
cool sÃ¥ gør jeg det Big smile
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jul 2012 at 09:36
Så har jeg fået fræst af til den enheden. Er det her ok?:

http://img19.imageshack.us/img19/2036/foto1kh.jpg


Der er ca 7-8 mm til kanten - Kunne ikke fræse dybere. Jeg har penslet med lim/vand for at lukke overfladen så det ikke støver ned i enheden.


Edited by Roky - 24 Jul 2012 at 09:38
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jul 2012 at 09:50
perfekt!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 4567>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz